Jump to content

Skal flyte-dock`s CE-merkes?

Smiley

Recommended Posts

Det ble kanskje en merkelig overskrift, men: jeg var en liten tur langs svenskekysten for en tid tilbake. der så jeg at det var relativt vanlig med flyte-dock`s til både vannskutere og småbåter. tte å ha søkt i Norge finner jeg kun en leverandør av dette, og da relativt dyrt.

Jeg har nå vært i kontakt med flere produsenter i Kina, og import derfra kan se ut til å være ganske gunstig. det jeg dog ikke greier helt å finne ut av er om dette er produkter som skal være CE-merket eller ikke. Så langt jeg kan se så skal det ikke merkes, men det hadde jo vært greit å vært sikker!

Er det forøvrig noen her inne som har vært borti slike brygger i bruk? Jeg tenkte det kunne spare meg for adskillig skraping og fortvillelse dersom jeg kunne ha en slik liggende på båtplassen, for så å kjøre båten opp over vann.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Det er typen til å kjøre opp på jeg vurderer. Jeg kan heller ikke se hvilken kategori den skulle komme inn under dersom det skulle være krav til merking. det blir jo spennende å se om båtforeningen synes det er greit med denne liggende i båsen, men kan heller ikke se at dette skulle være noe problem. Den aktuelle størrelsen for meg blir ca. 6 m2 med flyteelementer, noe som etter produsentens spesifikasjoner skulle kunne betjene en godkjent last påca. 2100kg . Dette burde være nok til min lille Rib på 450kg.

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...