bukt Startet 23.August.2012 Link til dette innlegget Startet 23.August.2012 Som utav topic tekst skal jeg ha en gummibåt til å henge etter seileren som skal fungere like greit som jolle for småtassene som jolle til familien Til og fra båt til land. Kriterier som må utfylles er : -at den ikke må se for stor ut etter båten som er på 29 fot . -plane "greit" med to voksne og to småtasser med 9,9(15). -kunne dra guttene på vannski og wakeboard etterhvert, de er nå 1,5 og 4 så veier ikke mye enda... -kunne slepes med minimal motstand. -være lett nok til å kunne legges på dekk når båten ligger i hjemmehavn. -ha gode festeanordninger for årer så man kan ro med litt kraft uten at ting gir etter. Det beste for oss hadde vært en liten rib men de blir nok i tyngste laget for våres bruk så da blir det nok en solid gummibåt som det ender på. Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 23.August.2012 Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Tror nok ikke du får oppfylt alle kriteriene. Særlig det første og de to neste kan bli vanskelige å oppfylle med en og samme jolle. Vi har en Achilles LS4 som vi er godt fornøyd med. Går greit å ro, skal takle opp mot 6hk (vi har ikke motor ennå), virker solid og er ikke for tung. Slepemotstanden virker liten nok til at vi seiler greit, og den kan ros med masse kraft. Vi har 30 fots seilbåt, og skulle vi hatt påhenger til gummibåten, ville jeg begrenset meg til en lett 3.5hk. Jeg vil ikke lesse ned hekken med noe mer enn det. Tror ikke vi kunne hatt så veldig mye større gummibåt heller uten at den bremset for mye eller ble for stor til båten. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
bukt Svart 23.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Tror nok ikke du får oppfylt alle kriteriene. Særlig det første og de to neste kan bli vanskelige å oppfylle med en og samme jolle. Er der problemet mitt er og, kamerat hadde en bombard som var omkring 8-9 fot som gikk greit i plan med to voksne og orginal 9,9hp Husker ikke i farten hva den het , var grå med noe grønt på Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 23.August.2012 Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Tror nok ikke du får oppfylt alle kriteriene. Særlig det første og de to neste kan bli vanskelige å oppfylle med en og samme jolle. Vi har en Achilles LS4 som vi er godt fornøyd med. Går greit å ro, skal takle opp mot 6hk (vi har ikke motor ennå), virker solid og er ikke for tung. Slepemotstanden virker liten nok til at vi seiler greit, og den kan ros med masse kraft. Vi har 30 fots seilbåt, og skulle vi hatt påhenger til gummibåten, ville jeg begrenset meg til en lett 3.5hk. Jeg vil ikke lesse ned hekken med noe mer enn det. Tror ikke vi kunne hatt så veldig mye større gummibåt heller uten at den bremset for mye eller ble for stor til båten. Christian 8-) Achilles er en veldig god gummibåt. Jeg har nettopp solgt min. Jeg hadde faktisk 15 hk på den, og den gikk greit opp mot 15 knop. over det, ble den ganske nervøs å kjøre. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.