oss to.. Startet 24.August.2012 Link til dette innlegget Startet 24.August.2012 Hei!!! Vi har kjøpt ett oppussingsprosjekt!!! Men hva er det vi har kjøpt???? Vi liker linjene og ser for oss en god klassisk båt når den sjøsettes...... Er det noen som kan hjelpe oss med fabrikat???? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Et større bilde hadde nok vært en fordel...Er det plastskrog med tre overbygg, eller er det lakkert treskrog? ca størrelse? Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
oss to.. Svart 24.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Det er plastskrog med treoverbygg..... Den har en spesiell linje bakerst på skroget!! Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Jeg vet ikke hva det er.... men den ser ut til å ha potensiale! Lykke til med prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Ser ut som en Polar 17, men med litt anderledes sidevinduer på vindskjermen samt den linja på skroget bak. Hva er ca lengden på båten ? Den ser jo ut til å være omkring fem meter (17 fot). Hm, denne har jeg ikke sett tidligere. Kan være en hjemmelaget vindskjerm. Spennende, skal sjekke litt mer i løpet av helga. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
oss to.. Svart 24.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Det stemmer at den er ca. 5 meter, altså 17 fot..... Vi tror det er orginalt overbygg, fordi det er merker etter ett fikantet skilt eller lignende i "dashen", og der tror vi det har stått fabrikkmerke. Det jeg skrev at det er plast stemmer ikke, det er glassfiber (Det sier snekkeren i huset).... Under luka på fremre dekk er det vindu/lysåpning inn i båten, kan hende det er noe å gå etter...... Vi hentet båten igår, så vi har ikke fått sett så mye på den enda...Vi ser frem imot flere svar, for det å lete blandt bilder på nettet tar jammen tid!!!! . Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Skroget og vindskjermen sier meg Polar 17, men sidevinduene og profilen bak på siden, stemmer ikke helt. Luka på dekket er kanskje ikke original, men det kan være. Da Polar startet opp i 1961, var de kanskje ikke så nøye på at alt skulle være helt dønn likt. Det kan hende at de laget noen "custom made" for å tilfredsstille kunden. Skal nedover til Kristiansand for å delta på "Plastikk 2012" skal høre der. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
ivar Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Det jeg skrev at det er plast stemmer ikke, det er glassfiber (Det sier snekkeren i huset).... nøyaktig betegelse på byggematerialet er "glassfiberarmert polyester" eller "glassfiberarmert plast" - i dagligtale så er det helt vanlig å kalle det plast Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
oss to.. Svart 24.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Har funnet en til med samme linje bak som leter etter fabrikat her inne, men han hadde plast overbygg..... https://baatplassen.no/i/topic/49428-hva-slags-baat-er-dette-gammel-passbaat/ Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 (redigert) http://www.blocket.s...6.htm?ca=18&w=3 Samme til salgs i Sverige. Redigert: Jeg ser jo nå at dette er deres... Redigert 24.August.2012 av Porsche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Ser veldig ut som noe av svensk fabrikat. Kan det være en Solø modell kanskje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
oss to.. Svart 25.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Finner ingen som er 17 fot og heter Solø, vi har også tittet på Storebro.... Mulig at den er svensk, så nå sitter vi og titter på 527 sider med svenske klassiske båtbilder.... Jaggu godt at det er helg og regn!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.