Jump to content

Gammel passbåt, 17 ft med treoverbygg. Hvilket fabrikat?

oss to..

Recommended Posts

Ser ut som en Polar 17, men med litt anderledes sidevinduer på vindskjermen samt den linja på skroget bak.

2012-08-19-202.jpg

Hva er ca lengden på båten ? Den ser jo ut til å være omkring fem meter (17 fot).

Hm, denne har jeg ikke sett tidligere. Kan være en hjemmelaget vindskjerm.

Spennende, skal sjekke litt mer i løpet av helga.

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Det stemmer at den er ca. 5 meter, altså 17 fot..... Vi tror det er orginalt overbygg, fordi det er merker etter ett fikantet skilt eller lignende i "dashen", og der tror vi det har stått fabrikkmerke. Det jeg skrev at det er plast stemmer ikke, det er glassfiber (Det sier snekkeren i huset).... Under luka på fremre dekk er det vindu/lysåpning inn i båten, kan hende det er noe å gå etter...... Vi hentet båten igår, så vi har ikke fått sett så mye på den enda...Vi ser frem imot flere svar, for det å lete blandt bilder på nettet tar jammen tid!!!!

.

Skroget og vindskjermen sier meg Polar 17, men sidevinduene og profilen bak på siden, stemmer ikke helt.

Luka på dekket er kanskje ikke original, men det kan være.

Da Polar startet opp i 1961, var de kanskje ikke så nøye på at alt skulle være helt dønn likt.

Det kan hende at de laget noen "custom made" for å tilfredsstille kunden.

Skal nedover til Kristiansand for å delta på "Plastikk 2012" skal høre der.

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Det jeg skrev at det er plast stemmer ikke, det er glassfiber (Det sier snekkeren i huset)....

nøyaktig betegelse på byggematerialet er "glassfiberarmert polyester" eller "glassfiberarmert plast" - i dagligtale så er det helt vanlig å kalle det plast

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...