norwette Startet 24.August.2012 Del på Facebook Startet 24.August.2012 Her er mitt "luksusproblem": Her er det litt over en måned igjen til årets store seilhappening, den Texanske versjonen av "Færderseilasen". Skipper nummer en har jeg seilt mye med, topp kar, morsom, kunnskapsrik, tar livet som det kommer, uorganisert, utmerket skipper, konkurransemenneske. Er de siste årenes soleklare vinner av klassen med spinnaker. Seiler en 52 fots Endeavour som kunne trengt en rengjøring, men seil og båt er ellers i topp stand. Vi er heldige hvis han har fyllt båten med vann/mat, og ikke bare øl før vi legger fra. Han sier at han kommer til å ha plass til meg på sitt crew, men han har ikke begynt å planlegge (shocking). Ble introdusert til skipper nummer to i går. Han hadde hørt om meg. Seiler en 42 fots Hunter og har vært de siste årenes soleklare vinner av klassen uten spinnaker. Mitt inntrykk fra i går? Man kan spise mat fra dørken. Båten er skinnende ren, velholdt og vel utstyrt. Alt er i skjønneste orden. Utstyret er sjekket, kjøleskapet er fyllt og mannskapet planlagt. Fyren virker dønn kjedelig og fortalte de samme skjørøverhistoriene flere ganger i løpet av kvelden. Utvilsomt en super skipper med sin merrittliste. Disse to eldre herrene kan ikke fordra hverandre. Jeg lot skipper nummer en vite at jeg skulle møte skipper nummer to (siden skipper nummer en ikke kan garantere meg plass og båtene ligger ved siden av hverandre). Skipper nummer en ba meg om å ikke forplikte meg, for det skulle nok bli orden på en plass for meg hos ham. Skipper nummer to ba meg selvfølgelig om et svar med en gang (og helst før jeg forlot skuta hans). Jeg er en "ordning och reda"-person. Hadde jeg vært skipper hadde nok båten min og crewet mitt vært klart allerede. Jeg kan sove hvor som helst, men foretrekker å ikke dele soveposen med kakkerlakker. Jeg føler en veldig takknemmelighetsgjeld til skipper nummer en. Jeg har lært det meste jeg kan av ham, han ga meg en sjanse og gir meg mer og mer ansvar. Dessuten har jeg voldsomt sansen for kroppen. Jeg slapper av og selv om ikke alt er planlagt ned i minste detalj, går det alltid bra. Så hva gjør jeg? Er det sturerent å skifte båt for bare denne seilasen og forvente at jeg får komme tilbake når det er tid for de mindre regattaene? Eller har jeg is i magen og håper at skipper nummer en finner en plass? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.August.2012 Del på Facebook Svart 24.August.2012 Jeg hadde valgt båt en, uten tvil Hva taper du på å evt miste en seilas med en dønn kjedelig fyr som attpåtil stiller uten spinnaker...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.August.2012 Del på Facebook Svart 25.August.2012 Støtter Framtida i valget. Ta med matpakke, egen sovepose og drikk øllen som er ombord. For fremtiden ville jeg ikke "bydt meg frem" for to stykker, og appåtil to stykker som ikke liker hverandre. Du har jo egentlig lagt opp til trøbbelet selv. Om du ender med å bli stående igjen på land så har du i grunnen lært noe Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 25.August.2012 Del på Facebook Svart 25.August.2012 Er det sturerent å skifte båt for bare denne seilasen og forvente at jeg får komme tilbake når det er tid for de mindre regattaene? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
avmønstret5 Svart 25.August.2012 Del på Facebook Svart 25.August.2012 Ja, dersom ikke det det er ok må verden ha forandret seg en del. Det er riktig nok noen år siden jeg seilte regatta, men da var man glad for å få mannskap fra andre båter med erfaring og som kanskje med andre og nye erfaringer. At verden har forandret seg er da mulig, særlig lokalt ;-) det må en også ta hensyn til og ta det som det er uten at en behøver å tenke at det noe særlig med etikette og moral å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 25.August.2012 Del på Facebook Svart 25.August.2012 Gjelder USA og da er de fleste sære Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
norwette Svart 27.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2012 Jada, i USA er de fleste idioter. Sånn er det bare. For fremtiden ville jeg ikke "bydt meg frem" for to stykker, og appåtil to stykker som ikke liker hverandre. Du har jo egentlig lagt opp til trøbbelet selv. Om du ender med å bli stående igjen på land så har du i grunnen lært noe. Nå har jeg ikke akkurat løpt rundt i minimal gjennomsiktig bikini og bydd meg fram, da. Det var jo snakk om en annen båt som hadde hørt at jeg ikke hadde bundet meg til den faste skipperen enda. Og at de ikke kan fordra hverandre visste jeg ikke før jeg møtte skipper nr. 2. Nå er det uansett løst fra min side. Jeg har gitt beskjed om at jeg er lojal til skipper nr. 1 med øl. Så gjenstår det å se om det blir regatta på meg eller ikke. Jeg har soveposen og kakkerlakk-sprayen klar. Sitér dette innlegget Link to post
Vilma Benita Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 Det var nå også en problemstilling å komme i :) Jeg oppfatter deg slik at du foretrekker å seile med skipper 1, men har behov for å ha avklart mannskapssituasjonen litt på forhånd. Det synes jeg er et helt rimelig krav, og dersom skipper 1 ikke er i stand til å planlegge må han tåle å risikere å miste deg. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.