LoKi79 Startet 24.August.2012 Link til dette innlegget Startet 24.August.2012 Flere n00bie spørsmål incoming.. Har googla forumet, men med 26.000 tråder, så er det begrensa hvor lenge man orker å lete før man bare lager en tråd selv :) Jeg finner ikke at utstyrsforhandlere har navn på motortypen den skal på, bare et produktnummer. Og gjerne flere som evt opplyses å passe til samme motor om det står noe om det. (Seasea) Og folk snakker om at de skal en spesiell vei, men på alle bilder har jeg sett at de er like begge veier..? Kaos ja.. Noen som vet hvilken jeg skal ha til min? Og om den eventuelt passer på flere VP-motorer? Ser for meg at dette kan være en nyttig tråd for andre som lurer på det samme. Siden jeg skal bestille på nettet, så må jeg nesten vite hva den heter, ellers hadde jeg bare demontert den gamle og tatt den med på butikken. (Orker ikke kjøre til Blærum bare for å kjøpe Impeller, porto er mye billigere enn bompasseringene.) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Les av modellbetegnelsen på lokket til pumpa, så finner du lett ut hvilken impeller du skal ha. Det spiller liten rolle hvilken vei du setter den, den er lik på begge sider og vingene legger seg uansett rett vei etter første start. Smør den inn med glyserin eller evt Zalo ved montering, så glir den lettere på plass og du unngår skade ved start før den har fått vann i pumpa. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
emmis Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Se på drevdelar.se så ser du bilde artikkel nr15575 den passer din motor. Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Det er ikke så vrient som det ser ut til. Volvo Penta har benyttet samme impellerpumpe på mange motorer. AQ 120 -125-131- 140-145-151-171 osv. osv. Ser på profilen din at du bor i Rælingen. Biltema på Sjetten har det du trenger. Delenummeret er: 25-201. Sist jeg kjøpte der var impelleren riktig, men pakningen feil. Var ikke så vanskelig å lage ny pakning, jeg har alltid pakningspapir liggende på lur. Mange griner på nesa og tror Biltema lager alt på bakrommet i den lokale butikken, det er feil. Kvaliteten er meget bra. Velger du å kjøpe originalt impellerkit er delenummeret 875575. Det er bare å søke litt på nettet. Så vil du se at denne impelleren er å finnes nesten over alt. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Biltemas impelleren til aq 151 er litt lavere,er endelokket litt slitt så funker den dårlig . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.