Blaamyra Startet 25.August.2012 Link til dette innlegget Startet 25.August.2012 Da var båten vår solgt. Selvfølgelig til alt for lav pris, men gjort er gjort. Nå starter jakten på noe nytt. Ønsker båt fra 33 - 37 fot, med kalesje eller hardtopp som har stor skyveluke. Har sett på Bavaria 33 Sport, hvor vi får en relativt ny båt til en fornuftig pris. Har også sett på 10 år gammel Windy Scirocco som ligger i omtrent samme prisleie. Det finnes en del i vårt prisområde, men ikke veldig mye kalesjebåter. Vi skal bruke Max 1.200' så håper at det er skikkelig prutningsmonn på en del av det som ligger ute. Noen som har synspunkter? Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Tom Rør Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Når det gjelder priser, så handler dere i samme marked som dere kjøper, følgelig blir ikke "tapet" så stort, da det antageligvis blir en god pris på den nye dere skal kjøpe. Lykke til med båtjakten, og tipper det er rom for pruting i disse dager Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Gratulere med salg.. En lykkelig dag. Å en spennende tid foran deg. Er jo rette tiden nå.:-) nyt det... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
overoe Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Bavaris 33 sport er muligens markedets romsligste 33 foter. Jeg hadde en slik forrige sessong og vi var 5 delvis 6 på 3 ukers ferie uten særlig trengsel. Flott løsning med solseng bak som kan brukes selv om noen sitter i sittegruppen. Hvis det er en ting jeg vil sette fingeren på så må det være litt undermotorisert når man kommer ut for en del sjø. Masjfart på 23 kn over fra Kragerø mot Strømstad gikk ned i 15 kn i enkelte motbakker ( lange og store dønninger). Bortsett fra det har jeg bare positive ting å si om den båten. Så fornøyd med løsninger at jeg byttet til 37 HighLine etter fjorårs sessongen (den har stort sett samme løsningene med større bad og motorer). Sitér dette innlegget Link to post
Nejo Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Vi var nettopp og så på Marex 350 Scandinavia. Utrolig flott båt med hardtop og stor skyveluke. Har hørt veldig mye bra om disse båtene. Er vel noen her inne som har slike båter, og kan utveksle noen erfaringer? Ser at 350 fort kan være litt utenfor budsjettet ditt, men 330 burde helt klart være innenfor rekkevidde. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Prioritering er vel nøkkelordet, for deg som andre båteiere; båten må passe deres behov. Fint å være i handleposisjon i dagens marked. Bavaria 33 virker særdeles romslig og innholdsrik, etter min smak har den en fin design. Den leveres bare med 2 motorer, noe som utelukket den for vår del. Windy Scirocco har alltid vært en av favorittene mine, design, finish, løsninger utendørs med 3 sitteplasser i kjøreretning, sosial uteplass, mulighet for en motor. "Dessverre" er vi 5 i familien så den falt også ut av vår prioritering. Vi falt ned på en Scand 360SE som har passet våre behov rett og slett perfekt. Du skal nok ha gode muligheter til å gjøre en god handel nå i høst, artig prosess å være i kjøpsmodus, lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 25.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Tom Rør, jeg er helt enig. Trolig vil den som selger større båt til meg " tape" mer en meg og jeg gå ut av handelen som vinner. Takker ellers for tilbakemeldinger. Det er valg av maskiner som gjør at jeg er litt usikker på B33. I tillegg til at to D3 190 er litt lite i denne båten er det en ulempe at de ikke har elektronisk gir/gass og derfor manglende synkronisering. Ellers blir de neste ukene spennende! Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Tom Rør Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Lykke til igjen, og det er en deilig følelse å være på "båtjakt". Prute/drømme etc. Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 31.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Da var valget gjort - "ny" båt er kjøpt. Det ble en Bavaria 35 sport. Vi skal avsted å hente den i dag. Alle gleder seg. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
brs Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 (redigert) Gratulerer med ny båt. Ble det en med store nok motorer? Redigert 31.August.2012 av brs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 (redigert) Det ble en Bavaria 35 sport. Den fineste Bavariaen som hittil er laget, mener jeg ! Gratulerer med flott båt ! Redigert 31.August.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 31.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Det ble med 2 D4 225. Det er ikke mer en det må være men den gikk helt greit i plan med fulle tanker og 4 personer om bord. Stort sett så blir det nok bare mor og jeg og da er det trolig mer en nok. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Lars E. Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Gratulerer så mye. Kjøpte selv en 35 sport med d4 225 i våres, og vi er kjempefornøyde. Opplever at motorene er store nok i massevis, selv med full ferielast. I tillegg et veldig hyggelig forbruk på disse. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Gratulerer med ny båt, utrolig romslig og designmessig den peneste Bavariaen. Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 31.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Takk for hyggelige tilbakemeldinger, og ja, det er god plass til to på tur. Er litt spent på hvordan det blir med størrelsen, har ikke hatt så stor båt tidligere. 3-fot syken er blitt til 3-meter syke hos meg. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
ivar Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Er visst relativt bra skyv i 2stk D4 - det har Idol-Ali testet ut Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
overoe Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Det blr nok bare kjekt. Gikk fra 19 ibiza til bavaria 33 og første turene var den stor men man venner seg for til det. Flott båt som du kommer til å ha mye glede av. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Gratulerer med flott båt Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
Nejo Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Gratulerer! Jeg planlegger å gå over fra Ibiza 22 til 40 foter. Sprer Ibiza 3 meters syken? Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 2.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Første overnatting gjennomført. Kraftig regn og kuling 12 i natt, men ingen problemer. Sovet som en stein. Utrolig kjekt. Alt fungerer som det skal. Ser allerede nå et par ting som skal gjøres om på. Vi må ha noe som hindrer fuktighet under madrassene. Må få demping på noe lys. Heving av kompasset slik at det er synlig når man sitter til rors. Kommer sikkert mer etter hvert. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
ashfirelate Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Gratulerer med ny båt. Er på jakt etter ny båt selv, men usikker på om jeg burde vent enda noen mnd, eller bare slå til..? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 (redigert) Hva venter du på ashfirelate..... at krona skal bli enda sterkere ? Gratulerer med ny båt blåmyra Redigert 2.September.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
ashfirelate Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Hva venter du på ashfirelate..... at krona skal bli enda sterkere ? hehe, ja kan nesten virke slik nå, har lagt inn litt bud og slik, men ikke fått tilslag, og har vurdert å øke budene litt, men er usikker om nå er tiden eller om det lønner seg å vente noen mnd... Sitér dette innlegget Link to post
sangtus Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Hei Blåmyra - gratulerer så mye med ny båt :) Jeg har akkurat solgt min Yamarin 76 DC og henter i dag min nykjøpte Bavaria 35 Sport - gleder meg stort. Den er motorisert med 2xD6 310HK, generator og hekktruster. Det er plenty med skyv i denne (nesten i overkant..) Jeg ser også at noen ting på på plass - gassbrlyss i pentry og kanskje i wetbar. Sprit plater og grillplate klinger ikke helt for oss.. :) Ser du tenker på å gjøre en del annet - har du fått noen erfaringer allerede? Avfuktung - var fukt et problem? Sitér dette innlegget Link to post
Nejo Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 (redigert) Gratulerer med ny båt begge to! Kanskje på tide å endre signaturen til ny båt? :) Redigert 8.September.2012 av Nejo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.