Gjedde Startet 25.August.2012 Link til dette innlegget Startet 25.August.2012 Utifra hva jeg har lest er alle Mercury utenbors fra 3,5 - 30 hk produsert av Tohatsu. 40 til 60 HK er produsert i Kina, og alt over 70 HK er produsert i USA Mercury 40 - 60 HK scorer bra på tester, men hvordan er de i bruk over lenger tid? Kvalitet, driftssikkerhet, serviceintervaller osv osv. Er det noen som har erfaring med disse motorene i bruk over lengre tid? Tusen takk for alle svar. Link to post
Gjedde Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 ttt Link to post
glalaks Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Hadde en 50 hk 4t efi 2003 modell i et par år. Den var alltid lettstartet og gikk pent. ikke problemer med den. Solgte den med båten etterhvert.. Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Gjedde Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Tusen takk for svar. Link to post
Gjedde Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 ttt Link to post
ivar Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Tenker du på ny eller brukt motor? Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gjedde Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Tenker kjøp av ny motor, modellene som er nå har vel blitt produsert noe år. Link to post
AnDeey83 Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Jeg har en 40 hk 2012 Mercury EFi. Monterte den i påskeferien og kjørte den ca. 60 timer i sommer. Motoren er svært støysvak, føles sterk og starter alltid med en gang. Det må tilføyes at Mercury har en svært god pakke med utstyr som følger med som standard - blant annet ett kombiinstrument med turteller, fart, volt, oljetrykk/temp, trim/tilt og forbruk +++ Ellers stor fordel med kraftig dynamo som leverer mye mer enn konkurrentene. Av negativt vil jeg nevne at den er stor, spesielt dekselet som er laget for å dempe lyd tar en del plass. Vekten er også drøy med 106 kg inkludert el. trim/tilt. Alt i alt en fantastisk motor, som ser bra ut, har fin gange, og leveres med 5(!) års fabrikkgaranti. Jeg betalte 53 000.- ink. frakt, så monterte jeg den selv. (Bakken Motor). De fleste andre jeg sjekket pris hos skulle ha ca. 64.000.- + montering. Motoren er montert på en Yamarin 4300 14'. Båten går ca 32 knop på flatt hav med full tilt, og det er bra! Lykke til mvh Anders Backe Link to post
Teerex Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Kurant å få mere effekt ut av nyere modeller av 40 og 50-hesteren iallefall http://lundinsmarin.se/produkter/uppgradera/index.asp De er jo egentlig nedtunede versjoner av 60-hesteren. Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn