cliffme Startet 26.August.2012 Del på Facebook Startet 26.August.2012 Har idag en Eagle Seacharter 502 (kombinert kart/ekkolodd). Denne har begynt og fuske, mister kontakt med satelitt ganske ofte. Er det mulig og bytte kun den interne GPS antennen? Har dere noen erstatning og anbefale? Denne må kunne bruke Navionics Gold kart da jeg har nytt kart på microSD/SD kort. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Som Simrad-fanboy må jeg jo ubetinget gå for en anbefaling av en Simrad plotter; fortrinnsvis i NSS-serien... Sitér dette innlegget Link to post
cliffme Svart 26.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2012 Har du en konkret modell og anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Personlig så er jeg veldig fornøyd med Raymarine e7d Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
shaukaas Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 NSS-serien finnes jo i forskjellige størrelser, funksjonsmessig er de såvidt meg bekjent helt like. http://www.simrad-yachting.com/en-US/Products/NSS-Touchscreen-Navigation/ Så da blir det i utgangspunktet en smakssak om hvor stor skjerm du ønsker! Sitér dette innlegget Link to post
cliffme Svart 26.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2012 Ok, det er omtrent dobbelt så mye som jeg så for meg i pris. Skjerm kan være 5", har ikke plass til så mye mer der den skal stå. Den jeg har idag har 5" skjerm så det holder. Pris 5-7000kr. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Ok, du nevnte ingenting om budsjett i første post. Selv har jeg den formening om at man fort glemmer prisen når man får en løsningen som man er fornøyd med; men naturligvis innenfor rimelighetens grenser... Priser hos Høcom: http://hocom.no/no/maritim-elektronikk/gps-kartplotter-multi-skjerm/kartplottermultifunkssjonsskjerm/simrad-nss12,-12-multifunksjonsskjerm-med-ekkolodd.aspx Det er jo mulig at man kan få denne noe rimeligere nå ved sesongavslutning? Alternativene er jo mange fra øvrige produsenter; forhåpentligvis er det andre som vil dele sine erfaringer etterhvert. Eventuelt - kan en iPad med et vanntett deksel/monteringsbrakett være en løsning? (Men da uten ekkolodd, riktignok!) F.eks.: http://www.seatronic.no/ipad-iphone-pc-utstyr-c-391/scanmarin-vanntett-nettbrett-p-3889 Sitér dette innlegget Link to post
kirokiro Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Jeg bruker mange forskjellige plottere i løpet av sesongen, men ingen slår Garmin. Trenger ikke bruksanvisning. Veldig god å bruke spesielt med tuch skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
cliffme Svart 26.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2012 Nei, jeg nevnte ikke pris. Burde nok gjort det. Den jeg har kostet vel 6-7000 i sin tid (2006). Fulgte med båten som jeg kjøpte i mai. Med Garmin kan jeg vel ikke bruke kart som jeg allerede har (Navionics Gold) eller? Hvilken Garmin vil du anbefale? Ipad har jeg, men det blir ikke aktuelt i båten. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Raymarine a57d bruker navionics gold. 5,7" skjerm ekkolodd, hekksvinger, den er ikke nyeste utgave men heller ikke avleggs. Kvalitetsmerke.. Pris er 5490 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
abbor Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Lowrance HDS-5 Gen2 er bra, både som plotter og ekkolodd. Samme ekkolodd, prosessorsystem og software platform som Simrad NSS, men forskjellige brukergrensesnitt. Jeg har 3 HDS Gen2 og 2 NSS, svært godt fornøyd med begge seriene. HDS-5 Gen2 koster 6690kr hos Mjøsservice, en forhandler som absolutt kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Raymarine e7 kan anbefales. Har ikke angret på denne. :-) Sitér dette innlegget Link to post
cliffme Svart 27.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2012 Da har jeg bestilt meg en Lowrance HDS-5 Gen2. Så får man se om man blir fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.