Jump to content

Telemarkskanalen minutt for minutt

Daffy

Recommended Posts

B

Men - hva heter sangen og artisten som sto alene med sin gitar og sang så vakkert om "Closer" - var det ved Eidsfoss sluser?

Har letet på nett men finner ikke noen melodi som heter closer som ligner....

Hva den første sangen var hørte eg ikkje etter men en av de var the River med Bruce Springsteen

'At night on them banks I'd lie awake

And pull her close just to feel each breath she'd take' synges det i bridgen

Mange fine dagsturbåter oppover kanaler og innsjøer. Det er klart de har mange mil å boltre seg på selv om de ikke kan nå helt havet uten båthenger

Apropos paraleltråden om et mulig påbud om obligatorisk redningvest er det ikke mange som bruker redningvest av de småbåtførerne som dukket opp på skjermen.

Hyggelig båtprogram. Nå mangler bare en eller annen sjøorm på direkten før de kommer fram . (ja da jeg vet det ikke er Serljordvannet)

Akkurat nå på vei til Dalen er det lite skjærgård å se..altså få øyer og viker.....minner litt om den monotone og lange strekningen Drøbak -Son.

Redigert av oslofjord (see edit history)

Noen som vet hvilken fart den gir i? ser ut til å gjøre bra vei i vellinga

Ho gjer ca 12 kn synest eg å hugse.

Var nede i går kveld å møtte ho mellom Bandakøy og strauman, nærmare bestemt mellom Ålegrunnan og Gåtterenna. Men Mørebasen hadde ikkje sjanse med sine 7 kn mot gamle ærværdige viktoria med sine 12 kn. :seeya: Så vi blei værande der og fiska ein fisk istaden, som vi åt opp :fishing::flag_bp:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Jeg padlet fra Notodden via Ulefoss og opp kanalen til Flåvann søndag morgen, en helt fantastisk dag.

På Flåvann var resten av padleklubben og vi møtte Victoria og småbåtflåten der utpå ettermiddagen.

Kjempetur og ikke mer uvettig kjøring enn man må regne med når det er så mange ute og vil vise seg.

Fra Flåvann padlet klubben ned til Lunde hvor vi avsluttet turen og jeg fikk bilhaik tilbake og hjem :)

Sitter å ser på programmet nå i reprise, helt utrolig vakkert må jeg si. Noen som vet hva en slik tur med Victoria koster (fra nederst til helt opp, og kansje retur) Hvordan er det å få biletter i sommerhalvåret? mulighet for overnatting noen plasser? ( tenker da på om det er noe ledig eller?? )

Hvor lang tid tar hele ferden med Victoria? (opp/ned kanalen)

En ting som slår meg når jeg ser programmet,er hvor mange småbåtførere/passasjerer som ikke har vest på. Er dette vanlig eller?

Mvh Beertrip (som kunne tenkt meg en tur opp der)

Du finner nok alt du trenger å vite her: http://www.visittelemark.no, overnatting er ikke noe problem om du bestiller i rimelig tid.

Victoria går opp ene dagen og ned neste dag, pris for voksen er 950, - pr vei, det finnes også pakker m/overnattting etc som gjør det rimeligere.

Du finner informasjonen du trenger på VisitTelemark.

Hva angår båtkultur her oppe så er din observasjon fullstendig korrekt, det er mye innlandsfolk i båt..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...