Jump to content

Høsttur Egersund - Molde


Knutzen1

Recommended Posts

Håper du skal bruke lengre enn 3 dager på hele turen, for det er tross alt et stykke :)

Søk på sunnmøre, vært et par tips lansert for området denne sesongen (Båtliv på mørekysten-tråden blant annet).

 

Edit: Ser du holder til i Molde, så da er det kanskje ikke her du trenger tips... hehe

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Bergen.opp straumane, innste leia ut for mongstad til skjerjehavn over til Harbakke(kjempeplass!)videre gjennom Korrsundet til Askvoll (diesel!) stikk gjerne innom Svanøya og gjennom Stavøya før du tar med deg Florø. Etter Florø er det obligatorisk resturantstopp på knutholmen i Kalvik. Gå gjennom Rugsundet før Måløya, heretter er Silda eller Selje fine plasser å vente før Stadten. Så er det gjennom Herøy og Fosnavåg før Ålesund.Etter Ålebyen er det heller trist.... ;))). God tur

Link to post
Share on other sites

Jeg synes Mosterhamn er et trivelig, lite sted. Men om det passer inn i en egnet rute vet jeg nokså lite om.

 

Om de fremdeles holder omvisninger i den gamle kirken er det velanvendt tid -- men det var ikke plagsomt overbefolket i høysesong, så tilbudet er formodentlig rimelig begrenset.

Link to post
Share on other sites

Skudeneshavn-Haugesund-Espevær/Brandasund (hvis dere ønsker utsia av Bømlo)- ellers ok å kjøre mellom Bømlo og Stord - fin skærgård i Fitjar- Bekkjarvik-Bergen(hvis dere ønsker å gå indre) - Lindås- Skerjehavn-Hardbakke- Florø-Kalvåg-Rugsund- Silda eller Selje- Fosnavåg- Ålesund- Finnøy(hvis du trenger en avstikker)- deretter er det bare solkysten til Molde :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Surr alt løst før du skal rundt stadt, men det regner med at står rimelighøyt oppe på huskelista di. :yesnod: Jeg har ikke gått der med fritidsbåt, men der har det en tendens til å gå hardt for seg sist jeg sjekket. Mao, :smiley: sjekk værmeldingen.

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...