MB Keila Startet 26.August.2012 Del på Facebook Startet 26.August.2012 Jeg fikk ødelagt gummibåten, en Zodiac C260S fra rundt år 2000 (tipper jeg). Min datter og venninna skulle tyvlåne den mens jeg var bortreist på jobb og fikk mora til venninna å frakte den med båthenger. Da de kom frem, hadde hjulene på hengeren laget hull i pontongene på begge sider av båten. Jeg har kjøpt ny Zodiac, men hadde ikke helt lyst å gi opp denne. Kan jo bruke den på innlandet eller ha i reserve hvis man skulle få den tett. Det jeg lurer på er om man bør lappe fra innsiden i tillegg til å legge en lapp utpå. Det blir neppe pent, men det betyr ingenting. Store områder er tynnslitt inntil corden. Går det an å "male" over med noe spesialstoff slik at man slipper å sette en voldsomt stor lapp? Det hadde vært flott hvis noen med kunnskaper/erfaring ville hjelpe meg litt på vei. Bor litt utafor "selvaste tettstedet", så å levere den inn til reparasjon er ikke noe alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 26.August.2012 Del på Facebook Svart 26.August.2012 Fikk akkurat samme skade på min Pro 9 Man. Den ble levert til Rammsalt i Asker. Dette var en stor og omfattende reparasjon. Måtte skjære ut et større stykke og lappe fra begge sider for at dette skulle bli godt som nytt. Kan vel hende du kan fikse det selv, men det krever presisjon, tålmodighet og kunnskap. Ville gått for en stor lapp, og helst fra begge sider. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
MB Keila Svart 26.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2012 Kan vel hende du kan fikse det selv, men det krever presisjon, tålmodighet og kunnskap. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 du får studere denne og relaterte videoer på youtube, så ser du om det er noe som frister å ta fatt på: http://www.youtube.com/watch?v=r9in1yI9if4 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.