blåttvann Startet 27.August.2012 Del på Facebook Startet 27.August.2012 Har revet ut polstringen i taket, som var sliten og full av mugg. Kommer nok ikke til å kle taket på nytt, men tenker at et strøk eller to med hvitmaling vil pynte opp en del. Hva slags maling egner seg til glassfiberskrog, innvendig i båten? Skal skrape litt på limet som sitter igjen, men grunnarbeidet blir nok langt fra suverent. Skader ikke med noe billig, selv om det neppe går med mer enn en liter. Sikkert greit med noe som ikke er direkte helseskadelig heller, selv om vi ikke har altfor mange overnattingsdøgn i båten -- men selv noe slikt funker vel også innendørs? -- http://www.jula.no/v...ljmaling-500535 Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 Jeg vet ikke noe om denne malingen, men som båtbygger vil jeg svare topcoat. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 Søk på det her på forumet og du vil få gode råd. Mitt råd: Hold deg unna vanlig maling, det flasser av etterhvert. Biltema ha en fin 2 komponent toppcoat til en grei penge, men som til all maling er grunnarbeide viktig. Dårlig grunnarbeid = dårlig resultat & holdbarhet. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
DieselDahl Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 Epifanes bilge paint er bra saker. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 Til innvendig bruk tilsvarende trådstarters behov er det ikke behov for to-komponent hvis han bruker Bengalakk. Dette er helt suverent til innvendig glassfibermaling og vil holde i flere tiår. Bengalakk er faktisk så bra at det også duger utvendig selv som enkomponent, men hvis man vil være på den sikre siden kan man alltids blande inn herder og få den som tokomponent. Erfaringene med bengalakk og båt er så gode at min lokale fargehandler (Kjøstelsen i Fredrikstad) nå har begynt å anbefale bengalakk til alle som spør etter båtlakk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.