flinch Startet 27.August.2012 Link til dette innlegget Startet 27.August.2012 Hei , er litt ny med båt her. men lurer på og kjøpe denne her. Det er en Achilles MOB-14. Godkjent for 55 hk. Den trenger nye ventiler (6) til rundt tusenlappen tilsammen. Den har bare vært reparert på bunnduken 3 plasser , ellers er den tett i pontongene. Den er falmet i farge , og kjølen må jobbes litt med da basen på ventilen lekker rundt pga skruene ikkje får tak. (De har prøvd og rotert basen). Et av håndtakene er morknet og et er slitt av. Er to-tre plasser merker inntil tråden på utsiden pga tauverk e.l. Hvor mye kan denne være verdt? Sitér dette innlegget Link to post
flinch Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 . Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 litt tidlig å bumpe tråden før det er gått en time... Achilles lager båtene sine i neopren/hypalonduk , kjent for å være et solid og holdbart materiale. Vil tro du kan få en grei båt uten for mye utlegg... Ingen anelse om pris Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
flinch Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 (redigert) Hehe , ble litt ivrig kanskje . Det er akkurat prisen jeg må vite , da jeg selv har lite peil på priser på sånt. Jeg har sett Achilles 310-10 foter til 5 000,- på Finn.no. Så da regner jeg med denne på 14 fot her er en god klasse over i pris. Redigert 27.August.2012 av flinch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Jeg solge en litt større en for 3 år siden, m/motor: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=19459862 Den lå ute ca. 1 mnd. før den ble solgt. Fikk prisantydning som i annonsen. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
ivar Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Jeg har sett Achilles 310-10 foter til 5 000,- på Finn.no. Så da regner jeg med denne på 14 fot her er en god klasse over i pris. i og med at den må ha nye deler + litt jobb for å bli brukbar så vil jeg si at det trekker ned endel. Hadde den vært strøken så ja, da burde den ligget godt over i pris Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
flinch Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Så om jeg betaler f.eks 7 000,- blir jeg robbet da? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Er jo litt å ta tak i der, noe nødvendig og noe kosmetisk. Fargen får du jo enkelt frem igjen, noen av reparasjonene kan jo være litt vanskeligere. Jeg hadde vel gitt en 5-6000 tenker jeg, ikke noe særlig mer. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
flinch Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Jau , då får eg prøve å prute litt :) Hva er best å bruke for å få fargen tilbake? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Bruk denne først, spray på, bruk en grov svamp e.l. til å behandle og så tørker du av med en tørr klut. Om den er så fæl som den ser ut på bildene kan det hende at du må gjøre det flere ganger. Til slutt går du over med denne som er en slags polering for gummibåter, så holder den seg fin Da får du frem den orginale fargen. Min rib var helt grå og rosa da jeg kjøpte den, knallrød og fin nå. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Ask Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Hei Føl dørkane med? Om eg ikkje tek feil har denne båten vore for sal ei god stund. Båten kan ha ein god bruksverdi, men marknadsprisen er ikkje all verda. Eg vil tru 4-5 000 dersom dørkane føl med. Hugs at dersom de er ein kjent lekkasje, har du ikkje praktisk høve til å undersøkja om det er andre lekkasjar i same kammer. Ask Sitér dette innlegget Link to post
flinch Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Ok, takk for tips CSL :) Ask: Dørkene og 4 tofter følger med. Så vidt jeg vet har ikke denne vært annonsert noen plass tidligere. Eneste den mangler er som sagt ventilene , og årene hadde jeg glemt ut å skrive.. :) Det er ingen lekkasjer i noen av pontongene utenom ventilbasen til kjølen. Redigert 28.August.2012 av flinch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Hva andre har betalt før spiller antagelig ingen rolle for selger. Tipper at han og evemntuelt øvrig familie er lei denne gamle gummipølsa som tar plass i hagen eller garasjen. Tipper at han heller blir kvitt den for et par tusenlapper (eller til og med gi den bort) framfor å gjøre nytt framstøt til våren. 5 tusen er jo lommerusk i forhold til det båtfolk (og muligens selger) bruker på årlige båtkostnader. Skal vel ikke ha så mange trinser og taustumper eller annet småtteri til en turseiler før man passerer de summer det her snakkes om. Så uansett får ikke selger mye betalt for å vente til våren med å selge. Så hvis ingen andre kjøpere melder seg er det bare å nyte sommeren å håpe han er moden for et virkelig billigsalg når frosten melder seg og selger ser for seg nok en vinter med gammel rib. Redigert 28.August.2012 av oslofjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.