Andnygaa Startet 28.August.2012 Link til dette innlegget Startet 28.August.2012 (redigert) Jeg har søkt aceton på en liten flekk på salongbordet i båten. Det dreier seg om en Bavaria 42 AC 2000 modell, og jeg tror treverket er mahoganyfiner. Der hvor jeg solte aceton er lakken forsvunnet helt, og blitt mye lysere enn resten av bordet. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan redde bordet (pusse, mahoganybeis, lakk oss.) Redigert 28.August.2012 av Andnygaa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andnygaa Svart 28.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) ? Redigert 28.August.2012 av Andnygaa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Vi bruker Joni møbelpuss i vår Bavaria32 Sport. På all treverket. Det mørkner treet litt. Men om det funker hos deg, vet jeg ikke. Bilde? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Big Horn Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Der lakken er ødelagt sliper du vekk all ødelagt lakk og skjolder i treverket, men pass på at du ikke sliper deg gjennom første laget av fineren. Legg så på et eller to lag lakk på det skadete stedet. Når dette er ordentelig herdet matter du ned hele bordplaten med fint papir før du lakker hele platen et par ganger. Selvfølgelig viktig å passe på at du bruker lakk med samme base som orginallakken. Sitér dette innlegget Link to post
Andnygaa Svart 29.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 (redigert) Takk for gode tips! Jeg har lastet opp et bilde av skaden, men klarer ikke å få det inn i forumet i større størrelse enn dette: Redigert 29.August.2012 av Andnygaa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Hvis ikke lakken er borte men kun blitt hvitaktig, vil en fille med vaselinolje på løse problemet. Men om lakken er borte er det nok ny lakk som må til ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Andnygaa Svart 29.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Usikker om lakken er borte' men det føles ikke sånn når jeg kjenner over overflaten med fingrene. Har forsøkt med jo-ni møbelpolish (inneholder vaselinolje), og det hjalp dessverre ikke...noen ide hvilken lakk en bør bruke? Jeg ringte Lunde-båt (importøren av Bavaria), og de hadde ikke peiling... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.