Jump to content

Hva synes dere om "Redningsskøyta" på TV3?

jonsverre

Recommended Posts

Langt bedre da den gikk på NRK eller var det TV2 ? TV3 benytter selvsagt anledningen til å fylle 1/2-timen med LITT NSSR og MYE reklame.

En annen ting som er irriterende, er den stadige gjentagelsen og gjenbruket av allerede viste klipp. Alt for å tyne mest mulig ut av minst mulig film.

Men, det være sagt, spennende å følge med i arbeidet til NSSR.

Nå er jo ikke serien laget av TV3, men av et frittstående produksjonsselskap som har solgt 52 episoder til kanalen...

Så jeg tror ikke det ville vært forskjell om serien ble vist på TV2 eller NRK. (Med unntak av reklamepausene på NRK da).

Men er enig i at den stadige gjentagelsen er irriterende. De brudre heller laget halvparten så mange episoder, og strekt dem litt lengre.

Får jo akkurat rigget seg til foran TV'en før det er over:-)

Uansett et bra program for oss som er i overkant middels interessert i sjø og båtliv!

Mvh
Simon

Men er enig i at den stadige gjentagelsen er irriterende. De brudre heller laget halvparten så mange episoder, og strekt dem litt lengre.

Det ideelle ville vært 1/4 antall episoder, 40 minutter pr episode, og ikke gjentakelser hele tiden. Veldig "discoverysk" produksjon, men innholdet er bra, så det er verdt å se.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Dem flyttet også lensepumpa over i MOB båten til hurtigruta, istede for å legge redningsskøyta inntil fiskebåten. Flere muligheter for å miste både utstyr og mannskap i sjøen.

Jeg ser ikke helt for meg at man frivillig legger en 80 tonns aluminiumsbåt ved siden av en delvis knust tresjark i betydelige havdønninger, om du kan bruke en MOB-båt til å overføre kompetent personell og en liten lensepumpe.

Irriterende konsept. Dramatiseringen og gjentagelsene ødelegger fullstendig. Gidder ikke se på dette mer. Veldig skuffende

Desverre må jeg si meg enig.. Kan nesten virke som om de har filmet materiale med tanke på ett program i uken, for så senere kommet frem til at de vil vise fire programmer i uken, og klippet materialet så det "passer".

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Enig med de siste talere; alt for mye dramaturgi og omtaler av hva vi får se senere. Hvor mange ganger har vi f.eks. sett "reklame" for hva som skjedde da Petter fikk bommen i hodet? Minst 4, og det er bare sendt 3 episoder. Godt gjort!

Når det er sagt; jeg kommer likevel til å følge med. Det er alt for lite båtstoff på TV til at jeg kan la det være.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Har ikke sett serien enda, men reknet med at det sendes i samme stil som de Discovery seriene.. Det er så overdramatisert og Slike repitisjoner av handlinga etter pauser synes jeg er veldig slitsomt... kommer vel likevel til å gløtte innom når jeg har tid, eller kansje jeg setter på serieoptakk slik at jkeg bare kan skippe over reklamen!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Nå er jo ikke serien laget av TV3, men av et frittstående produksjonsselskap som har solgt 52 episoder til kanalen...

Så jeg tror ikke det ville vært forskjell om serien ble vist på TV2 eller NRK. (Med unntak av reklamepausene på NRK da).

NRK hadde aldri bestilt så korte programmer. Dette hadde fortjent 28 minutters episoder uten pause og gjentakelse. Nå blir det veldig tynnt...

Men fint med båtserie da :-)

Kk

Denne Petter fra Tønsberg hadde mer flaks enn normalt !

Synes serien er bra jeg. Kan sikkert syte over alle ting som blir gjentatt, men det får man bare leve med.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Har på serie opptak, men etter 2 episoder i går gir jeg opp.

Den måten å fortelle historier på med gjentakelser og oppstykkning orker jeg ikke.

Han med bommen i hodet er jeg drit lei allerede, og jeg er fortsatt ikke blitt fortalt hva som egentlig skjedde.

Så da blir det ikke mer Reddningskøyta på meg :thumbsdown::nonod:

(og jeg får nok aldri vite hva som egentlig skjedde med den bommen heller)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Har på serie opptak, men etter 2 episoder i går gir jeg opp.

Den måten å fortelle historier på med gjentakelser og oppstykkning orker jeg ikke.

Han med bommen i hodet er jeg drit lei allerede, og jeg er fortsatt ikke blitt fortalt hva som egentlig skjedde.

Du skulle holdt ut en episode til, da kom historien.

Ellers enig, Blir for mye gjentagelser og oppstykket. Beklager, jeg har mønstret av den serien.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

(og jeg får nok aldri vite hva som egentlig skjedde med den bommen heller)

Sier som Mariell, du skulle nok holdt ut en episode til. Det var en veldig sterk historie som viser hvor stort havet er, men også hvor liten verden er........ :wink:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Synes folk har lite å klage over her.

Siste båtserie som var noe å se på TV, må vel ha vært båtliv for ganske mange år siden.

Synes programmet er bra, og kommer til å følge med på denne serien :thumbsup:

Skal si meg enig i korte episoder, men tar det opp, og ser heller noen episoder av gangen, da får man sett litt mer av gangen, og reklamepausene blir tilintetgjort.

Jeg synes serien er bra. Det er dessverre slik at produksjonsselskapet klarer å ta ting ut a kontekst og presentere det slik at det blir litt feil. Som for eksempel dette med full hardrockmusikk under utrykning blir jo helt bort i natta. Kan ikke drømme om at en ansvarlig skipper opererer slik.

Uansett fint å ta pulsen på yrker der folk jobber i hektiske omgivelser og hvert sekunden teller. Jeg klarer å overse reklamen og får med meg helheten. Har selv vikariert i NSSR en del år tilbake og kjenner mange ting igjen her.

Som båtinteressert og frivillig på redningsskøyte er jo temaet midt i blinken. Og det er interesante karakterer og gode historier. Liker spesielt innslagene fra Eyr Ytterholmen, ambulansebåt er jo en mindre kjent del av virksomheten.

Men produksjonen blir veldig slitsom med nå skal vi høre en historie, nå hører vi en historie, nå har vi hørt en historie tilnærmingen. Tydelig at de har lært av Discovery, men jeg klarer ikke helt å se at det er slik folk flest vil ha det. Og kamerafolkene må mer eller mindre bo sammen med mannskapene, så det må da finnes nok opptak uten å måtte repetere seg selv hele tiden.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...