S/Y Emma Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Denne Petter fra Tønsberg hadde mer flaks enn normalt ! Synes serien er bra jeg. Kan sikkert syte over alle ting som blir gjentatt, men det får man bare leve med..... Langturseglarar er godt kjent med denne historia. Heile forteljinga gjekk som radiodokumentar i NRK for eit par år sidan. Ho kan høyrast her: http://dengulehawaiiskjorta.com/ Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
:båt1 Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 (redigert) Langturseglarar er godt kjent med denne historia. Heile forteljinga gjekk som radiodokumentar i NRK for eit par år sidan. Ho kan høyrast her: http://dengulehawaiiskjorta.com/ kjenner Petter godt og har gjort mye rart sammen med han, en ting er værtfall sikker den gutten er fulstendig gal! selfølgelig på en god måte Redigert 1.September.2012 av :båt1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Langturseglarar er godt kjent med denne historia. Heile forteljinga gjekk som radiodokumentar i NRK for eit par år sidan. Ho kan høyrast her: http://dengulehawaiiskjorta.com/ takk for linken Steinsvik, god dokumentar, bare så leit at den stoppet etter ca 30 minutter. grattis med ny båt foresten! blåser det inne i fjorden hos dere også? :) her i bukta mi her det padde flatt, storflo og vindkast som river tak i båten ... Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Ga serien en sjanse i dag. Ti minutter redningsskøyte, sju minutter reklame, ti minutter redningsskøyte, og takk for meg! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Hvorfor ikke se serien på nett, der er får man 2 minutter reklame til sammen....... http://www.tv3play.no/play/279552/?autostart=true Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
torbi Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Litt kjedelig at det skjedde noe galt med Eyr Ytterholmen måtte få hjelp slep til verksted siden båten er jo helt ny, ble levert i vinteren. regne med det er barnesykdom eller ikke helt ferdig innkjørings perioden.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Kæpt'n Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Tok tiden på torsdag, og kunne konstatere at det var 55 sekunder reklame totalt, inkl. reklame for andre TV3 programmer. Hadde det gått på en annen kommersiell kanal, så hadde det vært minimum 5 minutter. Hva som er på reprisesendingene vet jeg ikke, men det er egentlig ikke så relevant. Dog er det mye unødig egenreklame for programmet, i programmet, men heller det enn 5 minutter med flass-shampo og bleier Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Fikk sett reprisene i går. Interessant program. men det var slitsomt med alle repitisjonene! man kommer liksom aldrig til saken! Stilige disse ambulansebåtene, men Volvomotoren holdt jo ikke lenge hehe... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Free Lillehammer Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 RS har glemt å legge ut nyheten om nedgang i antall drukninger, på sine nettsider... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Stygt redd for at det har en sammenheng med det dårlige været! ikke at folk er blitt mer bevisst! Men Her i Trøndelag synes jeg tendensen er at flere bruker vest nå enn tidligere.. Vi bruker pølsevester og dem merker man jo knapt at man har på. Om dem er like sikkre som sikkelige redningsvester kan jo sikkert diskuteres.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
jonsverre Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Synes serien er bra, og på høyde med serien fra østlandet for noen år siden. At det blir litt rekapitulering og repriser osv. Må vi nok bare leve med, produksjonselskapet forsøker nok også å favne over seere som har et litt annet forhold til sjøen enn oss. Ja det stemmer nok godt. Veldig hyggelig at mange sitter og ser alt, men skjønner også at det da blir i overkant mange repetisjoner av innsalgene. Særlig Petters historie ble nok varslet noen ganger for mye. Fra uke 3 blir repetisjonene slanket en smule. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 At det er mulig på lage et så dårlig program om en bra organisasjon som Redningsselskapet! Disse utmerkede mannskaper redder etter sigende tusenvis av mennesker i året. Dette får vi ikke sett noen ting av. I stedet får vi endeløse tirader av intetsigende snakk under middager og kaffedrikking. Og med vennskapsbeskrivelser som grenser til det abnorme! Noe så kjedelig skal man lete lenge etter! Redningsselskapets personell bør komme med en kraftig protest på å bli fremstilt på denne måten! Jeg gremmes! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Foreslår at du begynner med TV produksjon Dreamer! Så dårlig er det vel ikke.. Jeg er ikke så sikker på at denne serien har fått så veldig mye midler. Det avgjør jo lit om hvordan serien skal bli. Samtidig er det en serie som alle skal kunne finne nyttig å se på ikke bare vi båtnerder som kunne tenkt oss to timer teknisk gjennomgang av utstyret ombord i skøyta osv osv.. For oss som har vært mannskap eller vært ombord på et lite fartøy, så er det lett å kjenne seg igjen, man blir rett og slett veldig gode kompiser når man tilbringer så mye tid sammen og er avhengi av hverandre.. Det er vel ikke sånn at det er superaction hver dag med livredding i storm! Redningsskøyta foretar seg en masse andre samfundsnyttige oppgaver også som få hadde tatt på seg. Jeg tar opp serien på tuneren men har ikke sett alle episodene ennå.. skipper man reklamen er det jo faktisk ikke så ille selv om jeg er enig i at det er for mye repitasjon.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Dreamer Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Foreslår at du begynner med TV produksjon Dreamer! Så dårlig er det vel ikke.. Jeg er ikke så sikker på at denne serien har fått så veldig mye midler. Det avgjør jo lit om hvordan serien skal bli. Jeg tar opp serien på tuneren men har ikke sett alle episodene ennå.. skipper man reklamen er det jo faktisk ikke så ille selv om jeg er enig i at det er for mye repitasjon.. Det er mulig at serien har slitt med små budsjetter. Hvis det er årsaken, ville jeg heller sendt TV-teamet ut med skøytene på tokt, enn å sende teamet til fjerne østen for å fortelle hvordan en av mannskapet har det på fritiden! Totalt uinteressant! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Synest serien ikke appelerer. For mye gjentagelser og møl. Er kanskje for gammel til at "åndenes makt" sjangeren fenger. Synd, dette kunne ha vært bra greier. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Det er mulig at serien har slitt med små budsjetter. Hvis det er årsaken, ville jeg heller sendt TV-teamet ut med skøytene på tokt, enn å sende teamet til fjerne østen for å fortelle hvordan en av mannskapet har det på fritiden! Totalt uinteressant! Veldig enig dessverre. Synes heller ikke dette er noen veldig god reklame for RS. Synd, da de har en flott funksjon og gjør en god jobb. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 de drikker kaffe, baker å surrer med unger ombord samt loser litt. jo så får vi se hva som skjedde med folk noen år tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Hopper gjerne over noen episoder under at det bekymrer meg noe særlig. Ellers sluker jeg alt som har med sjø og gjøre. Dette kunne vært laget adskillig mer spennede og informativt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ags88 Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Blir litt mye gjentagelser og div pjatt, skulle vært nrk med dag lindeberg, da må d ha bli 10 ganger bedre Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Vilma Benita Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Disse utmerkede mannskaper redder etter sigende tusenvis av mennesker i året. Som et av disse mannskapene, frivillig sådan, får jeg takke for tilliten. Men vi redder nok ikke tusenvis av mennesker i året, heldigvis egentlig at det ikke er så mange ulykker. I følge årsrapporten for 2011 reddet Redningsselskapet 12 mennesker fra den visse død. Antall assistanser var forøvrig 6051. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.