torb Startet 28.August.2012 Link til dette innlegget Startet 28.August.2012 Noen som vet om det finnes leverandør av elektronisk kart over Telemarkskanalen? Det finne båtsportkasrt på papir, vet jeg, men elektronisk? Båtmagasinet har god omtale av Appen fra Isailor til Ipad, men kan en få kart over Telemarkskanalen. Jeg hare en Garmin plotter og har undersøkt med kart for denne, men det finnees ikke fra leverandøren/importøren. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Såvidt jeg vet så er det kun papirversjoner å få tak i. Ganske greit å navigere der, er merket bra med hvite og røde "porter" som du skal kjøre mellom. Er det bare en så blir det hvit på styrbord oppstrøms. Litt dårlig vedlikeholdt fra Norsjø til Notodden etter at tømmerfløtningen opphørte der, men ganske greit likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Ooops Kviteseiding ser eg. Då æ du gødt kjent her ja Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Me må nok klare kån med papirversjon ei lita tid enno, men det kan hende det skjer noko elektroniskt etter at "Seisma" har fått overlevert sine data til dei rette instanser. Vi møtte denne i september i fjor på veg nedover, då hadde dei vore til Kviteseid og Dalen for å kartlegge. Denne driv med elektronisk kartlegging av botnforholda, http://www.ngu.no/no/hm/Hav-og-kyst/Seisma/ fant eg ut etter litt etterrøkjing av verdsveven. (lokale røur) Redigert 28.August.2012 av Batalden (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Sigurd Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Noen som vet om det finnes leverandør av elektronisk kart over Telemarkskanalen?........................ Plan2Nav på min iPad har Telemarkskanalen. Ikke spør hva slags kart som er lasta ned til programmet. Jeg har andre som gjør installasjoner og denslags jobber for meg. Kartet ble sjekka ok for meg fram til Notodden og til Dalen på forsommeren. Ingen overraskelser. Jeg var ikke oppe i Sundkilen, men vil anta det er brukbart der også. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 Det er Jeppesen Marine som har Plan2Nav og då er det kansje i nyaste versjon av C-MAP, det tek vel ei tid før Garmin får det inn på sine versjonar. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
torb Svart 31.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Takk for info. . Batalden: Eg tror at Seisma hadde spesialoppdrag i Bandak da ho var her. Reknar med at det hadde samband med rasfare frå St. Olavs skip. Fjellmatros, det er mest for moro, ja. Kan nok leia i blinde Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Ok, javel, ja dt kan godt hende for det var ikkje lange tida ho var oppafor trur eg. Glad eg ikkje bur i vasskanten om vårherre har i tankane å sjøsetje St. olavs skipet att. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
oj_knut Svart 3.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2020 Er det kommet noen kart til Garmin over telemarkskanalen ?? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 3.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2020 Garmin har vel købt Navionics nu og mit Navionics kort til iPad har ret gode kort over Telemarkskanalen, ser det ud til: Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2020 (redigert) Navionics har vel..? ? Redigert : @MajorAndy, slått på målstreken ? Redigert 3.Januar.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 3.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2020 oj_knut skrev 49 minutter siden: Er det kommet noen kart til Garmin over telemarkskanalen ?? G3-versjonen har. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
oj_knut Svart 4.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2020 Team Colibri skrev for 21 timer siden: G3-versjonen har. Takk, skal oppgradere fra G2 til G3 i vinter. Så da løser det seg jo. Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.