Bitteliten Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Tar du med deg båten for praktisk utsjekk da? Da vil jeg gjerne mønstre på som vaktoffiser herlig tur, tatt den et par ganger før Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 22.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Tar du med deg båten for praktisk utsjekk da? Da vil jeg gjerne mønstre på som vaktoffiser herlig tur, tatt den et par ganger før. Tja kanskje det Vi må bare finne en budsjettpost å føre turen på . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bitteliten Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 (redigert) Jeg kan sikkert fire litt på mitt lønnskrav Sist jeg var oppover hadde vi dekkslast til NyÅlesund basen. Bla en container med sprit og øl.... Kanskje en mulighet? Redigert 22.September.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Kurs på Svalbard høres definitivt spennende ut! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 hmm skulle tatt kurset på ny då kanskje, bere for turen Eller kjørt bak i egen båt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Puffin Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Er det samlinger på Svalbard for det nettbaserte kurset du tenker på? Er absolutt interessert i det. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 23.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Mht Svalbard så er intet avklart pr dette øyeblikk. Jeg har fått en meget interessant forespørsel, som blir besvart med et godt kursforslag. Men det springende punktet er om man klarer å skaffe nok deltagere der oppe til at "stykkprisen" kan konkurrere med "D5L-kompaktkurset" her på baatplassen.no, med samlinger i Stavanger. Jeg har i flere omganger, også sist vinter, hatt D5L-deltagere fra Svalbard som har kommet to turer til Stavanger for samlingene, for idag er det jo såpass rimelig å reise at det ikke skremmer noen . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ivar Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 gratulerer med innlegg nr 6000, Poseidon Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Poseidon Svart 24.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 gratulerer med innlegg nr 6000, Poseidon Takker og bukker! Det kom helt overraskende på meg Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 29.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2012 Det siger til med nye D5L-deltagere, men vi har fortsatt plass til flere.... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 9.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Nå skal det være sendt ut mail til alle påmeldte til D5L-kurset her på baatplassen.no Men det kan ha glippet her eller der, så hvis noen mener at de har meldt seg på, men allikevel ikke har mottatt mail nå i ettermiddag, så hadde det vært flott med en tilbakemelding. Forøvrig har vi fortsatt mulighet for å finne plass til flere deltagere og på samlingene ombord i SANDNES har vi også plass nok! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 25.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2012 Ja, nå får jeg tilbakemeldinger fra landsende til landsende at D5L-deltagerne mottar sine pakker med kursmateriell. Det går enda noen flere pakker ut imorgen og de påfølgende dagene - og det er fortsatt mulig for eventuelle etternølere å slenge seg med. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Seewolf Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Hehe... kunne ikke passet dårliger for meg enn med kurskveldene tirsdag og onsdag. Jobber turnus og akkurat tirsdag og onsdag er mine faste kveldsvakter Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Hehe... kunne ikke passet dårliger for meg enn med kurskveldene tirsdag og onsdag. Jobber turnus og akkurat tirsdag og onsdag er mine faste kveldsvakter Da har du jo muligheten til å være med på "Kompaktkurset", dvs nettarbeid her på baatplassen.no kombinert med to samlinger her i Stavanger. Samlingene går ikke hverken tirsdag eller onsdag Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 6.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Nå skal klasserommet vårt være åpent for D5L-deltagerne; iallefall for de som har oppgitt brukernavn, mottatt pakken med alt materiell - og ordnet med betaling. Hvis dere ikke kommer inn må jeg få beskjed slik at vi kan finne ut hva som har glippet. PS Det er fortsatt mulig for eventuelle etternølere å henge seg på kurset....... DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
OC393 Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Poseidon Svart 9.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Tja, noen av damene så jo egentlig ganske OK ut :giggle: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
s/y-hysteria Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Jeg har tatt alle kurs det går an å ta hos Poseidon Båtskolen, og kan anbefale alle som lurer på om de skal ta kurs om å ta kurs!!! Trenger og trenger fru blom... Kunnskap har aldri og vil aldri bli bortkastet tid.. Jeg seiler selv en 48 foter og "trenger" ikke D5L , men jaggu er jeg styrteglad for at jeg har tatt det!!!! Kanongøy!! I tillegg er kursene til Poseidon i en klasse for seg selv.... Jeg tør påstå at du kvaltietsmessig får det aller aller beste hos Poseidon Båtskolen! Så hiv deg på.. Du kommer ikke til å angre!! Og når jeg klarte det med glans! Så kan alle :) Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Enig i det. Men: Kunne ikke Jan tilby LRC kurs også - altså kurs i HF samband for langturseilere...? Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Poseidon Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 ..... Så hiv deg på.. Du kommer ikke til å angre!! Og når jeg klarte det med glans! Så kan alle :) Tusen takk for det, men du jobbet som en helt(inne) - og jeg er veldig stolt over å ha deg på listen over kursdeltagere som har utmerket seg :thumbsup: :thumbsup: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Enig i det. Men: Kunne ikke Jan tilby LRC kurs også - altså kurs i HF samband for langturseilere...? Jo det kunne jeg godt. Men antallet disponible dager i løpet av året er begrenset og jeg ser også for meg at interessen (kall det gjerne "markedet") for LRC er begrenset. Dermed har jeg så langt ikke hatt muligheten for å sette sammen et LRC-kurs. Men for all del; hvis mange nok melder interesse, så tar jeg gjerne en ny diskusjon med meg selv om hvordan dagene best skal nyttes. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
bjornas Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Vet ikke, men jeg ville jo tro det var et slags marked her, for de aller fleste som er på langtur bruker jo SSB? Eller dropper de sertifikat? For i så fall forstår jeg at markedet er begrenset... Inntrykk fra div forum er at de fleste føler at satelitttelefon ikke er tilstrekkelig. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Skudenes Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 I tillegg er kursene til Poseidon i en klasse for seg selv.... Jeg tør påstå at du kvaltietsmessig får det aller aller beste hos Poseidon Båtskolen! Så hiv deg på.. Du kommer ikke til å angre!! Og når jeg klarte det med glans! Så kan alle :) Kan virkelig anbefale jeg også. Er riktignok ikke ferdig med D5L enda men du verden så mye nyttig jeg har lært. Jan er en god lærer som har klart å få en med tallfobi og fullstendig mangel på tallforståelse til å lære og forstå. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Smartrib330 Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Er det noe aldersgrense for å være med? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Aldersgrensen er 18 år for utstedelse av sertifikatet. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.