Jump to content

D5L-kurs på baatplassen.no denne vinteren også...

Poseidon

Recommended Posts

Mht Svalbard så er intet avklart pr dette øyeblikk.

Jeg har fått en meget interessant forespørsel, som blir besvart med et godt kursforslag. Men det springende punktet er om man klarer å skaffe nok deltagere der oppe til at "stykkprisen" kan konkurrere med "D5L-kompaktkurset" her på baatplassen.no, med samlinger i Stavanger.

Jeg har i flere omganger, også sist vinter, hatt D5L-deltagere fra Svalbard som har kommet to turer til Stavanger for samlingene, for idag er det jo såpass rimelig å reise at det ikke skremmer noen . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

• 2 uker senere...

Nå skal det være sendt ut mail til alle påmeldte til D5L-kurset her på baatplassen.no

Men det kan ha glippet her eller der, så hvis noen mener at de har meldt seg på, men allikevel ikke har mottatt mail nå i ettermiddag, så hadde det vært flott med en tilbakemelding.

Forøvrig har vi fortsatt mulighet for å finne plass til flere deltagere og på samlingene ombord i SANDNES har vi også plass nok!

• 3 uker senere...
Hehe... kunne ikke passet dårliger for meg enn med kurskveldene tirsdag og onsdag. Jobber turnus og akkurat tirsdag og onsdag er mine faste kveldsvakter :worry:

Da har du jo muligheten til å være med på "Kompaktkurset", dvs nettarbeid her på baatplassen.no kombinert med to samlinger her i Stavanger. Samlingene går ikke hverken tirsdag eller onsdag :thumbsup:

• 2 uker senere...

Nå skal klasserommet vårt være åpent for D5L-deltagerne; iallefall for de som har oppgitt brukernavn, mottatt pakken med alt materiell - og ordnet med betaling.

Hvis dere ikke kommer inn må jeg få beskjed slik at vi kan finne ut hva som har glippet.

PS

Det er fortsatt mulig for eventuelle etternølere å henge seg på kurset.......

DS

Jeg har tatt alle kurs det går an å ta hos Poseidon Båtskolen, og kan anbefale alle som lurer på om de skal ta kurs om å ta kurs!!!

Trenger og trenger fru blom... Kunnskap har aldri og vil aldri bli bortkastet tid.. Jeg seiler selv en 48 foter og "trenger" ikke D5L , men jaggu er jeg styrteglad for at jeg har tatt det!!!! Kanongøy!!

I tillegg er kursene til Poseidon i en klasse for seg selv.... Jeg tør påstå at du kvaltietsmessig får det aller aller beste hos Poseidon Båtskolen!

Så hiv deg på.. Du kommer ikke til å angre!! Og når jeg klarte det med glans! Så kan alle :)

Enig i det. Men: Kunne ikke Jan tilby LRC kurs også - altså kurs i HF samband for langturseilere...?

Jo det kunne jeg godt.

Men antallet disponible dager i løpet av året er begrenset og jeg ser også for meg at interessen (kall det gjerne "markedet") for LRC er begrenset. Dermed har jeg så langt ikke hatt muligheten for å sette sammen et LRC-kurs.

Men for all del; hvis mange nok melder interesse, så tar jeg gjerne en ny diskusjon med meg selv om hvordan dagene best skal nyttes.

I tillegg er kursene til Poseidon i en klasse for seg selv.... Jeg tør påstå at du kvaltietsmessig får det aller aller beste hos Poseidon Båtskolen!

Så hiv deg på.. Du kommer ikke til å angre!! Og når jeg klarte det med glans! Så kan alle :)

Kan virkelig anbefale jeg også. Er riktignok ikke ferdig med D5L enda men du verden så mye nyttig jeg har lært. Jan er en god lærer som har klart å få en med tallfobi og fullstendig mangel på tallforståelse til å lære og forstå.

LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...