feskhau Startet 28.August.2012 Del på Facebook Startet 28.August.2012 Hei ! Holder på med og pusse opp en gammel Selco 13, litt usikker på årsmodel/modellnavn men jeg tror det er en Selboy. Fordekket har en nedsenkning på mitten. Jeg må støype nytt dekk i båten, og tenkte i den forbindelse og lage tre styrofoam fylte flytetanker. en i bauen og to bakerst i sidene. Har noen gjort dette før ? Tenkte også og lage/støype fast to kasser til og montere stolene på, slik at jeg får et lite stueromm under hver stol. Synspunkter ? Motoren jeg vil bruke er en 70/80 talls Yamaha 55 hk, noen som kan si noe om forventet fart ? Sitér dette innlegget Link to post
holten Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 hej det er godt det du holder på med har bygget mange både så det du holder på både styrker og forbedrer båden dib :-) held og lykke Sitér dette innlegget Link to post
Atmpanda Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 skal du forsterke hekken også? er det ikke maks 25hk anbefalt på 13 fotern? har nettop kjøpt 14foter selco med maks 30. ligger dokunentasjon i dokumentasjon forumet:) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 Familien hadde en selco 13 i fra tidlg 60 tall med 40 merc. Den var laget for større motor enn 25 hk Sitér dette innlegget Link to post
feskhau Svart 29.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2012 (redigert) Det står 40hk på skiltet i hekken. Båten er ganske nøyaktig fire meter, så jeg går ut fra at den heter Selco 13. Litt usikker på modell betegnelsene. Akterspeilet blir forsterket/ nytt laget av syrefast stål, tenkte å lage det så bredt som mulig for og fordele belastningen mest mulig. Skal støpe inn stående finer plater mot speil og dørk, tror dette vil gjøre båten stiv og fin :) Redigert 29.August.2012 av feskhau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.