Jump to content

Flytetanker/fart Selco 13

feskhau

Recommended Posts

Hei !

Holder på med og pusse opp en gammel Selco 13, litt usikker på årsmodel/modellnavn men jeg tror det er en Selboy. Fordekket har en nedsenkning på mitten.

Jeg må støype nytt dekk i båten, og tenkte i den forbindelse og lage tre styrofoam fylte flytetanker. en i bauen og to bakerst i sidene.

Har noen gjort dette før ?

Tenkte også og lage/støype fast to kasser til og montere stolene på, slik at jeg får et lite stueromm under hver stol. Synspunkter ?

Motoren jeg vil bruke er en 70/80 talls Yamaha 55 hk, noen som kan si noe om forventet fart ?

Det står 40hk på skiltet i hekken. Båten er ganske nøyaktig fire meter, så jeg går ut fra at den heter Selco 13. Litt usikker på modell betegnelsene.

Akterspeilet blir forsterket/ nytt laget av syrefast stål, tenkte å lage det så bredt som mulig for og fordele belastningen mest mulig. Skal støpe inn stående finer plater mot speil og dørk, tror dette vil gjøre båten stiv og fin :)

Redigert av feskhau (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...