ebonita Startet 30.August.2012 Del på Facebook Startet 30.August.2012 (redigert) Kalibrering av oljetrycksmätare. Jag har en VDO-oljetrycksmätare som är graderade till 10 bar. Alternativt kan jag använda en Wema mätare. Skulle vilja kalibrera om instrumenten så att dom med samma givare och instrument visar 0 – 6 bar. Skalan har jag möjlighet att få anpassad. Har dissekerat både VDO-instrumentet och ett WEMA instrument från Biltema. I instrumenten sitter ett vridspoleinstrument och två motstånd. VDO: 69.1 (Blå-vit-brun-guld-röd) 97,6 ohm (vit-violett-blå-guld-brun) Wema: 75 ohm (violett-grön-svart-guld) 700 ohm (violett-svart-brun-guld) Hoppas att jag översatt ringarna rätt... Är det någon som har förslag på hur jag skall ändra instrumenten för att dom med samma givare skall visa fullt tryck vid t ex 6 bar? Redigert 30.August.2012 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.