GlennIversen Startet 30.August.2012 Del på Facebook Startet 30.August.2012 Hei Da er sommeren over og garasjen står klar for ny(e) båtprosjekter, og jeg har forelsket meg i skrogformen til gamle nordkapp, som feks 14 og 16,5fot. Disse båtene ligger utrolig lett og fint på vannet og er etter min mening veldig lettplanede og gode å kjøre. Men nå ser jeg at det ligger lite slike "prosjekt-båter" på nettet for salg, derfor lurer jeg på hva slags fabrikater som ligner mest på Nordkapp, så jeg kan utvide mine søk litt. Tenkte jeg da skulle sette på en 70hk 2t på denne båten da jeg har en slik motor. Tips mottas med stor takk (må jo ha litt å gjøre i garasjen om vinteren ) Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Worry II Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Wester 18 blir for stor? Her er en til 30' http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36711709 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 (redigert) Fjord Star 16 kanskje? (også solgt som Selco en periode) Redigert 30.August.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Porsche Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Herwa 15 Speed Alicraft Norfun 16 Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Begynner å innse at min Nordkapp 16 aldri kommer på vannet under mitt eie. Har for mye annet som står i kø først. Den er rensket for alt inni, og splittet. Påbegynt å pusse ned under. Gamle reparerte skader i skrog under må gjøres om igjen. Og nye spant/dekk må på plass inni. Husker jeg rett så må vel bakplata gjøres noe med. Mener det var skjært et hakk ned for kanskje å få på en kortstamme av tidligere eier? Mao må ALT gjøres. Men ruter med rammer er hele. De fleste vil vel kategorisere den som klar for bli kastet. Men liker designet selv veldig godt, og den står helt fint uten bekymringer der den står... Men om jeg får dekt inn de 3000 jeg betalte i sin tid kan førstemann komme å hente den i Porsgrunn. Har også en grønnmalt 70HK m. tilt, tiltenkt båten. Kjøpt på forsvarsauksjon for sikkert 10 år siden. Den tar egentlig bare plass, så den kan sikkert skifte eier den også. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Christensen Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Begynner å innse at min Nordkapp 16 aldri kommer på vannet under mitt eie. Har for mye annet som står i kø først. Den er rensket for alt inni, og splittet. Påbegynt å pusse ned under. Gamle reparerte skader i skrog under må gjøres om igjen. Og nye spant/dekk må på plass inni. Husker jeg rett så må vel bakplata gjøres noe med. Mener det var skjært et hakk ned for kanskje å få på en kortstamme av tidligere eier? Mao må ALT gjøres. Men ruter med rammer er hele. De fleste vil vel kategorisere den som klar for bli kastet. Men liker designet selv veldig godt, og den står helt fint uten bekymringer der den står... Men om jeg får dekt inn de 3000 jeg betalte i sin tid kan førstemann komme å hente den i Porsgrunn. Har også en grønnmalt 70HK m. tilt, tiltenkt båten. Kjøpt på forsvarsauksjon for sikkert 10 år siden. Den tar egentlig bare plass, så den kan sikkert skifte eier den også. Hva snakker vi om for hele pakka da?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
ivar Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Har også en grønnmalt 70HK m. tilt, tiltenkt båten. Kjøpt på forsvarsauksjon for sikkert 10 år siden. Den tar egentlig bare plass, så den kan sikkert skifte eier den også. Og den grønnmalte er antakelig en Johnson? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Jeg kjørte en i sommer (taxi) som hadde en båt i Hagen. En hydrolift 20, med inboard v6 av noe slag og drev. Motoren virka ikke, men drevet var bra. Skrog var også bra, men helt rensket. Tror han hadde setene.. Jeg sku få den for 6000.. Må ha vært veldig billig. Var en råtøff båt som hadde forfalt.. Den skulle du fått tak i;) Det var egentlig ikke så vesentlig da jeg ikke kjenner fyren.. Måtte bare få sagt det. Angrer litt på at jeg takket nei.. Hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Jan E. Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Mener det er en Johnson ja. Er vel det og Evinrude som var i forsvaret på den tiden. Har aldri hatt start på motoren, så pris blir litt vanskelig å fastsette. Har ikke mulighet til å se på den før ute i oktober. Rundt 6-7000 et sted for motoren om den sviver? Men da er det jo ikke så fryktelig langt opp til de andre som ligger på Finn med litt mer ting på, og helt sikkert i bedre stand. Men skal en restaurere så er det kanskje dumt å betale ekstra for ting som skal rives av uansett... Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
GlennIversen Svart 31.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2012 Takker og bukker for svar, da har jeg noe å øke soket med hva det gjelder merker/båtprodusenter. Takk for tips Jan E. skal ha deg godt i minne hvis jeg ikke finner noe annet som kan være av interesse. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.