Jump to content

Tohatsu 30 4-takt....turteller?

enter4u

Recommended Posts

Hei. Eg har og sett etter ein turteller til ein utenbordsmotor. Men vil ikkje turtellerane frå Biltema passe? På ein bensindrevet bilmotor med 4-sylindra, der turtelleren måler på tenningskabelen til ein sylinder. Vil jo den tenne like mange ganga per X omdreining som ein motor med 1, 2 eller 3-sylindra, så lenge det er ein 4-takter..... :-)

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

• 1 måned senere...

Ja du kan koble til turteller på enhver påhengsmotor, ingen problem. Men du må ha en turteller for outboard. Hvilken farge det er på kabelen du skal koble deg på kan eg ikkje svare på på stående fot. Der er ikkje så mange alternativ i løse kabelender under dekselet heller så det finner du fort ut.. Også må du ha 12v til turtelleren i tillegg. Så om den ikkje har strømspole så må du ha batteri til å drive turtelleren.

Redigert av Plutonium (see edit history)

Jeg har noen nye slike turtellere liggende hvis det er av interesse? Kan brukes på både 2 og 4 takts motorer, 1 til 8 sylindret. Viser turtall, lagrer max turtall og motortimer.

Meteret slår seg på når motoren startes, og av etter at den er stoppet.

Enkel og grei turteller. Trenger ikke strøm, da det er innebygget batteri i den som varer ca en halv evighet. (kobles på en av pluggledningene)

rpm_time.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...