Pompel og Pilt Startet 31.August.2012 Del på Facebook Startet 31.August.2012 Vurderer å kjøpe en båt som har sunket i ferskvann. Så vidt jeg skjønner så er ikke det like ille som saltvann. Så lenge motoren kan veives rundt så bør det være mulig å få den i gang igjen uten å måtte kjøpe nærmest hele motoren i deler ? Jeg har ei jolle som plutselig lå med bunnen i været, den motoren 9,9 hk, startet igjen etter litt rengjøring av forgasser etc. Hva med skroget ? Er det flytestoff i alle nyere båter som etter et havari vil være gjennomtrekt av vann, eller ? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 forutsetter at den blir demontert/tørket med en gang den heves. og ting oljes osv, ellers vil ting ruste. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 31.August.2012 Del på Facebook Svart 31.August.2012 For å kunne ha noen synspunkter hadde det vært fint å vite mer om båten, type, motortype, materialer i skrog, evt interiør. Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Honduras Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Motoren har bedre av å ligge i ferskvann, treverket (hvis det er en trebåt) har bedre av å ligge i saltvann. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Pompel og Pilt Svart 2.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2012 (redigert) Det er en 21 fot nordan borwrider 2001 mod m 120 hk Johnson 1993 mod. Det er ikke gjort noe så vidt jeg vet med verken båt el motor etter den ble hevet. Så lenge det er ferskvann så er det håp eller ? Redigert 2.September.2012 av Pompel og Pilt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 hvor lenge siden den kom opp? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Pompel og Pilt Svart 2.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2012 Den lå under vann en 3-4 dager før den ble hevet. Dette var før jul i fjor. Båten har blitt lagret innendørs i oppvarmet lokale i vinter og motoren er det blitt tatt "førstehjelp" på uten at jeg vet hva det vil si. Den går rundt på starteren men starter ikke. Sitér dette innlegget Link to post
StåleK Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Jeg vil absolutt si at det er håp. Konserver motor, få tørket båt og motor. Få motor igang hurtigst mulig. Bruk feit oljeblanding i førsten. Tut og kjør! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.