Storskarv Svart 2.September.2012 Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Er den heldig pen uten irr og for mye rust kan du nok få opp mot 4000.- Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 (redigert) Som resultat av utviklingen med tanke på bruktpriser på påhengere har jeg kjøpt meg 2 nye 6hk påhengsmotorer i stede for brukte. Når man leter litt rundt og presser litt pris kan man få overliggere og utstillingsmodeller billige. En 6hk tohatsu/mercury koster vell 11-12000kr nå ny, men jeg betalte 8500 for overligger i vår. Tilsvarende brukt kostet vell fra 6-8000kr, og brukt gammelt totaktsarv kostet vell ikke langt unna 6000 det heller. Det finnes mange gamle slitere som holder bra, men i garasjen min henger det 2 x 5 hestere av denne typen. "gode motorer" som sikkert hadde ruslet videre hadde jeg fått tak i deler til dem , skrudd og styrt... Står også en gammel 6hk som starter, men jeg er ikke sikker på hvordan den virker. Ting begynner å sitte fast, morkne osv. Gammelt er gammelt, og som regel slitt. Å forsvare "vektbesparelsen" med flere tusenlapper er på grensen til galskap sett fra mitt ståsted. Dette er billige jollemotorer, egner seg på jolla og som "dorgemotor"/backup på bruksbåten. Å koste noen kr ekstra, og løfte noen kilo ekstra tar ikke livet av meg. Jeg har nok av andre ting som er mer verdt å mekke på for å holde i livet Redigert 3.September.2012 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Kan også finne motorer der eieren tror den er laget av jord Fikk kjøpe denne Honda 4 takts påhengeren for 200 kr. Manglet bare nytt svinghjul som jeg tok fra lik delemotor som jeg fikk. Motoren så helt jæv*** ut, men ble så og si strøken etter vask. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Har hørt rykter om at beregningene på utslipp har vært feil mellom 2 og firetaktere. Det skal vistnok bare gjøres noen små modifikasjoner på en totakter før at den skal være innenfor kravene. Om dette er riktig er det nok mange som har kjøpt seg for dyre totaktere siste par år.... Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Fra finn.no i dag: Mercury F 6 M 4-takt Påhengsmotor - Kr 8.250,- Suzuki DF 6 Siste sjangse til kampanje pris Kr 8990,- Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Regner med det er skikkelig banka kampanjepriser, og et supert kjøp" samme motor som jeg har(tohatsu og mercury er lik bortsett fra dekalene). En forhandler jeg snakket med ville helst selge meg tohatsu fremfor suzuki, selv om han tjente mer på å selge suzukien. Han begrunnet det med at det var færre reklamasjoner på disse. Regner med kanskje pberg også har en høvelig "snittpris" på brukte 6hk motorer som virker? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.September.2012 Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 (redigert) Mercury F 6 M 4-takt Påhengsmotor - Kr 8.250,- Jeg kjøpte min i vinter og betalte 7.690,- for denne (Bakken Motor), så har man tid til å vente så får man de nok billigere på vinterkampanje. Redigert 3.September.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 3.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2012 Nja, det er jo bare å ta et søk på finn, men det ligger et sted fra 5-9k alt etter som, ser det ut til. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 (redigert) Ser det er noen som drar frem 8 hk Tohatsu, og en(?) 9,8 hk. Disse motorene er mye vanskeligere å selge enn 9,9 hk 2-takt fordi de ikke kan "trimmes" til 15 hk slik som 9,9. De har mindre slagvolum og mindre "Punch" enn 9,9. Til deres fordel er de ofte lettere. Så alt etter bruken kan de like gjerne være å foretrekke framfor en tyngre og kraftigere motor. Men prisen skal være vesentlig lavere enn 9,9 2-takt i dagens marked. Redigert 8.September.2012 av H-35 (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Higre Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Dersom jeg fikk tak i en siste versjon 2006 ? av 9,8 kortstamma 2t Tohatsu ville jeg glatt betale 8-9 laken for en sånn, i god stand, med sine 26 kilo er den helt genial oppmot en 36 kilos 9,9 , og er kraftig nok til å dra en 9 fots gummibåt med to godt voksne i plan Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 (redigert) Tohatsu 9,8 er utvilsom i en egen klasse. Om mulig enda vanskeligere å få tak på enn en Yamaha 9,9. vekten og efekten er eneste grunnen Redigert 9.September.2012 av alma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 jeg betalte 16k for en Vmax 06 mod:) var bare glad jeg fikk tak i en:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Teerex Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Tohatsu 8 drar nok like godt opp i plan som 9,8, det er samme kubikk. Forskjellen er toppfarten, hvis man nå treffer med propellstørrelsen. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.