Morten:) Startet 1.September.2012 Del på Facebook Startet 1.September.2012 Har handlet inn ny olje til Dp-e drev, dette er Castrol 75w90 GL-5 fullsyntetisk av typen LS (limited slip). Spørsmålet er: Skal det være LS olje og hvis ikke kan jeg bruke den? Eller er det bare å levere det tilbake. Morten Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.September.2012 Del på Facebook Svart 1.September.2012 Volvo spesifiserer at oljen skal holde GL-5 standard eller høyere, ikke noe annet! Om oljen er beregnet for limited slip eller ikke har vel liten betydning da det ikke er noen slike typer våtclutcher som i en diff sperre i et drev, men jeg kan ikke tenke meg at det har noen betydning hverken positivt eller negativt, og jeg har lest at mange i det store utland bruker Mobil 1 oljer på Merc racing drev, som jo også er spesifisert som GL-5 LS olje, uten at det har vært noe problem, men jeg garanterer ingenting og har aldri prøvd ? Sitér dette innlegget Link to post
Morten:) Svart 1.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2012 Supert, takker for bra svar. Morten Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Hei Morten, Jeg bruker den som Volvo pusheren selger, API GL5 SAE 75/90 (100% Syntetisk) 2,7 liter pr drev. Denne oljen har fungert fint for meg og mine drev :-) Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.