Jump to content

Det går mot salg av JETLING'en...


Jetling

Recommended Posts

Dette er ikke en salgstråd!!

 

Tenkte bare å holde dere oppdatert på den siste innspurten før salg av båten.

 

Jeg har nettopp fått montert inn ny wastegate-aktuator for å få turbotrykket stabilt HØYT da den forrige ikke gav meg mer enn rundt 1 bar.

Nå sikter jeg på 1,5bar :thumbsup:

 

Hylsa trenger nye lager og simmerringer, så er det ut å teste.

Hvis overnevnte deler finnes på lager i morra, så blir det testtur på ettermiddagen.

 

Toppfarten håper jeg nærmer seg 75knop med 2 stk i båten.

Det bør absolitt være innenfor rekkevidde da den gikk 71knop i fjor med lavere turbotrykk.

 

Pengene fra salget går til det nye prosjektet.

PROJET'en blir langt mer praktisk for meg.

 

jetling335_4.jpg

jetling335_4.jpg

jetling335_5.jpg

jetling335_6.jpg

Link to post
Share on other sites

Vil jo ikke ta betalt i gull heller. Men prisleie rundt 150-200.000kr var vel det jeg ønsket å høre... Ja vannscooter blir det riktigste å sammenligne med, samtidig som denne er "one of a kind".

 

Hadde en prøvetur i dag... endte opp med å måtte taue den inn igjen :nonod:

 

Varmeveksleren var blitt full av dritt og var spons tett. Fikk den på land og flushet ut dritten baklengs, så i morra blir det ny testtur.

Den nye wastegaten ser i hvertfall ut til å gjøre jobben sin!!! Skikkelig fet respons i turboen nå...Rakk bare rundt 60 knop når alarmen gikk av.

 

Oppdatering kommer i morra :thumbsup:

Redigert av Jetling (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag hadde vi det faen med gøy!!!

 

Kjølingen funker finfint og ligger stabilt på rundt 70grader. Olja ligger på ca 80grader....

 

Men også i dag var det litt "barnesykdommer". Lambdasonden ramlet ut av eksoen og flammene som sto ut slukte en kjøleslange :eek: . Slangen brant ikke av, men ble rimelig sota :giggle:

 

I samme slengen fant vi ut av returslangen fra turboen var av :worry:, så motoren trengte olje.

 

 

Alt i alt var det en god dag på sjøen :thumbsup:

Toppfarta i dag ble klokket til 68knop, men fikk ikke sjans til å se turtallet. Turbotrykket lå på ca 1,25bar... skal opp litt til :pray:

Aksellerasjonen med den nye wastegaten er bare helt syk... full pupp med ei gang!!!

Båten gjør 20-60knop på knappe 2 sekunder :thumbsup:

 

Det ble filmet såklart, så det kommer kanskje en liten snutt :wink:

 

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...