Jump to content

Det går mot salg av JETLING'en...


Jetling

Recommended Posts

And here we go:P ser ihvertfall selvoppblåsbar vest på fører og regner med at passasjer har det samme.

 

Sier ikke at det ikke ser gøy ut, det ser jævlig morro ut, og begge har vest, det var derfor jeg kommenterte det.

Det ser heller ikke ut til å være mange andre på sjøen i nærheten utover den ene stakkars båten, men man burde kanskje kjørt noe lenger ut før man holdt de hastighetene, uten at jeg er kjent i området og vet hvordan det ser ut der.

Kan bare tenke meg hvor passe irritert jeg hadde blitt hvis jeg var i den andre båten og noen passerte i 70 knop så nærme, og det ser ut til å være nærme land på begge sider og godt bebodd, hva hvis Svanhild på 74 tok kveldsbadet midt i sundet !

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det hadde jeg ikke blitt... Jeg hadde stått med et stort glis fra øre til øre:)

 

+1 som det heter på forumspråket.

Den lager vel bølger som en badeand, og støyen hører du vel i et par sekunder før båten er ute av syne

Men det vil alltid finnes grinebitere som ynder og irritere seg over alt og alle.

 

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde vinket og gitt tommel opp...

 

Da er det sikkert bare meg, for hadde jeg putret av sted i noen knop i et lite sund og noen kom forbi i 70 knop så var ikke tommelen den fingeren som hadde kommet opp!

Det er vel slik da at når man klager opp og ned i andre tråder om båter som kjører fort eller for nære, så er det fordi båtene er store og dyre, mens for hjemmebygde jetbåter så er det greit, case close, morro ser det uansett ut, og jeg har nok kjørt i borti samme hastighet både her og der selv, men her jeg bor må man gjerne et stykke ut for å komme utenfor 30 sonen.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da er det sikkert bare meg, for hadde jeg putret av sted i noen knop i et lite sund og noen kom forbi i 70 knop så var ikke tommelen den fingeren som hadde kommet opp!

Det er vel slik da at når man klager opp og ned i andre tråder om båter som kjører fort eller for nære, så er det fordi båtene er store og dyre, mens for hjemmebygde jetbåter så er det greit, case close, morro ser det uansett ut, og jeg har nok kjørt i borti samme hastighet både her og der selv, men her jeg bor må man gjerne et stykke ut for å komme utenfor 30 sonen.

nå er vel all den klagingen og sytingen hovedsaklig siktet til de som faktisk lager hekksjø, som sagt tidligere, tror jeg ikke denne saken lager noe mer sjø enn en badeand. tror nok både jeg og du er mer irriterende/plagsomme, vi lager nok mer sjø, spesielt du i dine 41+ fot. :giggle: Jetlingen lager nok mer bråk, men det forsvinner iløpet av 5 sekunder :)

 

denne jetjolla er nok blant det råeste som finnes i europeiske farvann :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg har i hvertfall ingen propell som kapper hodet av gamle Olga som er ute å svømmer :giggle:

 

Testingen ble gjort i et meget trafikkert område hvor ingen av den grunn bader, og det ble gjort mens trafikken var på det laveste (1 båt). Fartsgrensene er opphørt, og begge oss to har selvsagt vest på oss .

Kjører vanligvis ikke slik i dette området, men testing av rundt 70 knop egner seg best innaskjærs :wink:

Ville også holde meg i nærområdet slik at hjelpen ikke var langt unna om det skulle gå gæli... noe vi fikk bruk for 2 ganger :giggle:

 

Båten som ble passert led ingen nød...

 

 

Mer testing og film kommer snart :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Den tåler jo like mye bølger som et 11 fots skrog tåler... Tåler nok mer enn de fleste 11 fotere, men en plass går jo grensa.

Alt over 60 knop i 11 fot begynner jo å bli litt fort :giggle:

 

Får man vinden og sjøen midt i mot går det ganske så bra. Har hatt tett på 70 knop når det blåste hvitt i Lillesandsfjorden, da danset vi på bølgetoppene :crazy:

 

Skroget har jo skarp v-bunn som gjør den relativt myk i sjøen.

 

Er enig i at plassen er den beste å teste fart på, men forholdene lå til rette for det denne kvelden :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...