Jetling Svart 7.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Den er ikke ferdig testet enda, men nå begynner ting for alvor å virke oppi her. Hadde 68knop på filmen Link to post
Kal-El Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Helt rått!!:) Link to post
adeneo Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 (redigert) Det er godt å se at man bruker vest når man holder fornuftig hastighet mellom trange sund og staker, og at man tar hensyn til andre man passerer på sin vei i borti 70 knop? Redigert 7.September.2012 av adeneo (see edit history) Link to post
tomzern Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 And here we go:P ser ihvertfall selvoppblåsbar vest på fører og regner med at passasjer har det samme. Gidder ikke å kommentere mer rett og galt jeg;) det ser fantastisk gøy ut, og jeg skulle jaggu meg slått til hvis jeg hadde hatt penga!:) havner den på finn snart? Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
andersb Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Ser ut som den går bra og ligger fint, husker jeg så noen tidelige videoer før den fikk dekk for endel år siden, da var det mye hopp og sprett og lite fart. p.s. ser ut som du har kjørt der "noen ganger før" ;) Link to post
LALUNA II Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 og nå var den fjernet av brukeren hmmmm.. Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
andersb Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Funker fint her... konspirasjonsteorier på gang laluna II? Link to post
adeneo Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 (redigert) And here we go:P ser ihvertfall selvoppblåsbar vest på fører og regner med at passasjer har det samme. Sier ikke at det ikke ser gøy ut, det ser jævlig morro ut, og begge har vest, det var derfor jeg kommenterte det. Det ser heller ikke ut til å være mange andre på sjøen i nærheten utover den ene stakkars båten, men man burde kanskje kjørt noe lenger ut før man holdt de hastighetene, uten at jeg er kjent i området og vet hvordan det ser ut der. Kan bare tenke meg hvor passe irritert jeg hadde blitt hvis jeg var i den andre båten og noen passerte i 70 knop så nærme, og det ser ut til å være nærme land på begge sider og godt bebodd, hva hvis Svanhild på 74 tok kveldsbadet midt i sundet ! Redigert 7.September.2012 av adeneo (see edit history) Link to post
Bearded Beast Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 (redigert) Redigert 7.September.2012 av Plutonium (see edit history) Link to post
Kal-El Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Kan bare tenke meg hvor passe irritert jeg hadde blitt hvis jeg var i den andre båten og noen passerte i 70 knop så nærme, Det hadde jeg ikke blitt... Jeg hadde stått med et stort glis fra øre til øre:) Link to post
sap_2000 Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Det hadde jeg ikke blitt... Jeg hadde stått med et stort glis fra øre til øre:) +1 som det heter på forumspråket. Den lager vel bølger som en badeand, og støyen hører du vel i et par sekunder før båten er ute av syne Men det vil alltid finnes grinebitere som ynder og irritere seg over alt og alle. Mvh. SAP Link to post
volfro Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Heftig akslerasjon må man si. Glisene blir større for kvar gong no Link to post
andersb Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Jeg hadde vinket og gitt tommel opp, men jeg er jo hyggelig, dum, entusiastisk osv ;) Link to post
adeneo Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 (redigert) Jeg hadde vinket og gitt tommel opp... Da er det sikkert bare meg, for hadde jeg putret av sted i noen knop i et lite sund og noen kom forbi i 70 knop så var ikke tommelen den fingeren som hadde kommet opp! Det er vel slik da at når man klager opp og ned i andre tråder om båter som kjører fort eller for nære, så er det fordi båtene er store og dyre, mens for hjemmebygde jetbåter så er det greit, case close, morro ser det uansett ut, og jeg har nok kjørt i borti samme hastighet både her og der selv, men her jeg bor må man gjerne et stykke ut for å komme utenfor 30 sonen. Redigert 7.September.2012 av adeneo (see edit history) Link to post
Noflow Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Da er det sikkert bare meg, for hadde jeg putret av sted i noen knop i et lite sund og noen kom forbi i 70 knop så var ikke tommelen den fingeren som hadde kommet opp! Det er vel slik da at når man klager opp og ned i andre tråder om båter som kjører fort eller for nære, så er det fordi båtene er store og dyre, mens for hjemmebygde jetbåter så er det greit, case close, morro ser det uansett ut, og jeg har nok kjørt i borti samme hastighet både her og der selv, men her jeg bor må man gjerne et stykke ut for å komme utenfor 30 sonen. nå er vel all den klagingen og sytingen hovedsaklig siktet til de som faktisk lager hekksjø, som sagt tidligere, tror jeg ikke denne saken lager noe mer sjø enn en badeand. tror nok både jeg og du er mer irriterende/plagsomme, vi lager nok mer sjø, spesielt du i dine 41+ fot. Jetlingen lager nok mer bråk, men det forsvinner iløpet av 5 sekunder :) denne jetjolla er nok blant det råeste som finnes i europeiske farvann Link to post
Free Lillehammer Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Lever med at dette ganske sikkert ikke er i tråd med fartsbestemmelsene på stedet. Er mer opptatt av at det er større mulighet for å treffe små objekter i vannet innaskjærs - som en bader - enn utakjærs. Hekksjø av betydning synes det ikke å være. Link to post
M20B25 Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 (redigert) Området det blir kjørt i, er det ingen som svømmer i uansett. Og sesongen er kun i helgene på denne årstida, altså minimalt med båter. Og 5knop sone-sesongen er over. ;-) Redigert 8.September.2012 av M20B25 (see edit history) Link to post
Jetling Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Jeg har i hvertfall ingen propell som kapper hodet av gamle Olga som er ute å svømmer Testingen ble gjort i et meget trafikkert område hvor ingen av den grunn bader, og det ble gjort mens trafikken var på det laveste (1 båt). Fartsgrensene er opphørt, og begge oss to har selvsagt vest på oss . Kjører vanligvis ikke slik i dette området, men testing av rundt 70 knop egner seg best innaskjærs Ville også holde meg i nærområdet slik at hjelpen ikke var langt unna om det skulle gå gæli... noe vi fikk bruk for 2 ganger Båten som ble passert led ingen nød... Mer testing og film kommer snart Link to post
Jetling Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Her er siste versjon av filmen for de som ikke får den gamle til å funke... http://www.youtube.com/watch?v=tw0SiTU6bCU Link to post
Free Lillehammer Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Ville også holde meg i nærområdet slik at hjelpen ikke var langt unna om det skulle gå gæli... noe vi fikk bruk for 2 ganger Ingen skal beskylde den kommentaren for å være salgsfremmende... Link to post
Jetling Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Dette er som sagt ingen salgstråd... Ærlighet varer lengst Litt problemer etter et år i dvale må man regne med... Men det har bare vært detaljer som har stoppet meg. Båten fungerer meget bra!! Link to post
andersb Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Enig i at ærlighet var lengst, man ser røyken på filmen, og trådstarter har her, og på gamle forum aldri lagt skjul på at det jo har vært endel utfordringer med custom bygge, er jo MYE effekt på en 1.5 liter. Link to post
-morten- Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Hærlig båt, men så ikke ut til å tåle særlig bølger! Lit upassende plass å teste fartt på, men jeg hadde nok godtatt det! Den lager jo ikke særlig hekksjø Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jetling Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Den tåler jo like mye bølger som et 11 fots skrog tåler... Tåler nok mer enn de fleste 11 fotere, men en plass går jo grensa. Alt over 60 knop i 11 fot begynner jo å bli litt fort Får man vinden og sjøen midt i mot går det ganske så bra. Har hatt tett på 70 knop når det blåste hvitt i Lillesandsfjorden, da danset vi på bølgetoppene Skroget har jo skarp v-bunn som gjør den relativt myk i sjøen. Er enig i at plassen er den beste å teste fart på, men forholdene lå til rette for det denne kvelden Link to post
Jetling Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn