Jump to content

Det går mot salg av JETLING'en...

Jetling

Recommended Posts

Dette er ikke en salgstråd!!

Tenkte bare å holde dere oppdatert på den siste innspurten før salg av båten.

Jeg har nettopp fått montert inn ny wastegate-aktuator for å få turbotrykket stabilt HØYT da den forrige ikke gav meg mer enn rundt 1 bar.

Nå sikter jeg på 1,5bar :thumbsup:

Hylsa trenger nye lager og simmerringer, så er det ut å teste.

Hvis overnevnte deler finnes på lager i morra, så blir det testtur på ettermiddagen.

Toppfarten håper jeg nærmer seg 75knop med 2 stk i båten.

Det bør absolitt være innenfor rekkevidde da den gikk 71knop i fjor med lavere turbotrykk.

Pengene fra salget går til det nye prosjektet.

PROJET'en blir langt mer praktisk for meg.

jetling335_4.jpg

jetling335_4.jpg

jetling335_5.jpg

jetling335_6.jpg

Fulgte med på denne når du laget den på det andre forumet mr jetling, latterlig mye timer og kroner er vel lagt ned, om du treffer riktig fyr, kan du jo få igjen endel, værre om man ikke gjør, men siden den er såpass gjennomført, og profilert, tipper jeg du kan få inn noen kroner :)

Vil jo ikke ta betalt i gull heller. Men prisleie rundt 150-200.000kr var vel det jeg ønsket å høre... Ja vannscooter blir det riktigste å sammenligne med, samtidig som denne er "one of a kind".

Hadde en prøvetur i dag... endte opp med å måtte taue den inn igjen :nonod:

Varmeveksleren var blitt full av dritt og var spons tett. Fikk den på land og flushet ut dritten baklengs, så i morra blir det ny testtur.

Den nye wastegaten ser i hvertfall ut til å gjøre jobben sin!!! Skikkelig fet respons i turboen nå...Rakk bare rundt 60 knop når alarmen gikk av.

Oppdatering kommer i morra :thumbsup:

Redigert av Jetling (see edit history)

Skal ut på vannet igjen i dag :pray:

Har som vanlig med meg GoPro'en :wink:

Jeg har litt film fra testen i går også, men som sagt så gikk alarmen akkurat når det begynte å bli gøy :lol:

Båten går altså noe så inn i helvete!!!

Håper ikke den nye eieren vraker den :pray:

I dag hadde vi det faen med gøy!!!

Kjølingen funker finfint og ligger stabilt på rundt 70grader. Olja ligger på ca 80grader....

Men også i dag var det litt "barnesykdommer". Lambdasonden ramlet ut av eksoen og flammene som sto ut slukte en kjøleslange :eek: . Slangen brant ikke av, men ble rimelig sota :giggle:

I samme slengen fant vi ut av returslangen fra turboen var av :worry:, så motoren trengte olje.

Alt i alt var det en god dag på sjøen :thumbsup:

Toppfarta i dag ble klokket til 68knop, men fikk ikke sjans til å se turtallet. Turbotrykket lå på ca 1,25bar... skal opp litt til :pray:

Aksellerasjonen med den nye wastegaten er bare helt syk... full pupp med ei gang!!!

Båten gjør 20-60knop på knappe 2 sekunder :thumbsup:

Det ble filmet såklart, så det kommer kanskje en liten snutt :wink:

Trond

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...