Jetling Startet 2.September.2012 Del på Facebook Startet 2.September.2012 Dette er ikke en salgstråd!! Tenkte bare å holde dere oppdatert på den siste innspurten før salg av båten. Jeg har nettopp fått montert inn ny wastegate-aktuator for å få turbotrykket stabilt HØYT da den forrige ikke gav meg mer enn rundt 1 bar. Nå sikter jeg på 1,5bar Hylsa trenger nye lager og simmerringer, så er det ut å teste. Hvis overnevnte deler finnes på lager i morra, så blir det testtur på ettermiddagen. Toppfarten håper jeg nærmer seg 75knop med 2 stk i båten. Det bør absolitt være innenfor rekkevidde da den gikk 71knop i fjor med lavere turbotrykk. Pengene fra salget går til det nye prosjektet. PROJET'en blir langt mer praktisk for meg. Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 2.September.2012 Del på Facebook Svart 2.September.2012 Utrolig stilig og rå båt du har bygd. Venter i spenning på neste prosjekt. Håper du holder oss oppdatert på båtplassen :) Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Fjordland Svart 3.September.2012 Del på Facebook Svart 3.September.2012 Ka er prisen på noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 3.September.2012 Del på Facebook Svart 3.September.2012 Bare gløm det, eg blir misunnelig;) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 3.September.2012 Del på Facebook Svart 3.September.2012 Hehe... tror nok det er uoverkommelig for meg nå likevel:) Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 3.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2012 Det er naturlig nok veldig vanskelig å sette en pris på denne... Hva mener dere den er verd da? Tenk som en selger nå, og ikke kjøper Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.September.2012 Del på Facebook Svart 3.September.2012 Skal arbeidstimene dekkes blir det vell Ca 1 million;) Hehe.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Marida Svart 3.September.2012 Del på Facebook Svart 3.September.2012 150- 200.000,-? Må vel sammeligne med vannscootere her? Eller amerikansk Skiboat? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 3.September.2012 Del på Facebook Svart 3.September.2012 Fulgte med på denne når du laget den på det andre forumet mr jetling, latterlig mye timer og kroner er vel lagt ned, om du treffer riktig fyr, kan du jo få igjen endel, værre om man ikke gjør, men siden den er såpass gjennomført, og profilert, tipper jeg du kan få inn noen kroner :) Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 3.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2012 (redigert) Vil jo ikke ta betalt i gull heller. Men prisleie rundt 150-200.000kr var vel det jeg ønsket å høre... Ja vannscooter blir det riktigste å sammenligne med, samtidig som denne er "one of a kind". Hadde en prøvetur i dag... endte opp med å måtte taue den inn igjen Varmeveksleren var blitt full av dritt og var spons tett. Fikk den på land og flushet ut dritten baklengs, så i morra blir det ny testtur. Den nye wastegaten ser i hvertfall ut til å gjøre jobben sin!!! Skikkelig fet respons i turboen nå...Rakk bare rundt 60 knop når alarmen gikk av. Oppdatering kommer i morra Redigert 3.September.2012 av Jetling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 4.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2012 Skal ut på vannet igjen i dag Har som vanlig med meg GoPro'en Jeg har litt film fra testen i går også, men som sagt så gikk alarmen akkurat når det begynte å bli gøy Båten går altså noe så inn i helvete!!! Håper ikke den nye eieren vraker den Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 4.September.2012 Del på Facebook Svart 4.September.2012 Jeg vil sitte påååå!!:D Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Jetling Svart 4.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2012 I dag hadde vi det faen med gøy!!! Kjølingen funker finfint og ligger stabilt på rundt 70grader. Olja ligger på ca 80grader.... Men også i dag var det litt "barnesykdommer". Lambdasonden ramlet ut av eksoen og flammene som sto ut slukte en kjøleslange . Slangen brant ikke av, men ble rimelig sota I samme slengen fant vi ut av returslangen fra turboen var av , så motoren trengte olje. Alt i alt var det en god dag på sjøen Toppfarta i dag ble klokket til 68knop, men fikk ikke sjans til å se turtallet. Turbotrykket lå på ca 1,25bar... skal opp litt til Aksellerasjonen med den nye wastegaten er bare helt syk... full pupp med ei gang!!! Båten gjør 20-60knop på knappe 2 sekunder Det ble filmet såklart, så det kommer kanskje en liten snutt Trond Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 4.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2012 (redigert) Jeg vil sitte påååå!!:D Du må heller kjøpe den så kan du kjøre selv Redigert 4.September.2012 av Jetling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 5.September.2012 Del på Facebook Svart 5.September.2012 Haha, ja hadde jeg hatt råd så skulle jeg definitivt kjøpt den! Høres ut som en vill liten sak. Om jeg ikke får sitte på med dec, så får jeg prøve å mase på ny eier:P hehe. Helt utrolig velbygd og rå båt!!:) Vil se film! Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Jetling Svart 6.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2012 Filmen holder på å laste opp... Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 Kordan gikk det:)? Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 6.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2012 Holder på å forandre noe format da det ikke ble støttet av redigeringsprogrammet mitt... Håper den kommer snart Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 Rått!! Var det røyk på slutten der? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
tomzern Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 (redigert) Ser helt sykt ut, men er det bare jeg som ikke får lyd på videoen bortsett fra de første sekundene? Ser fra mob, så kan ha noe med det å gjøre.. Redigert 7.September.2012 av tomzern (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Jetling Svart 7.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2012 Jepp... røyken kommer fra en kjøleslange som blir grillet av eksosflammer Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 7.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2012 Skal prøve å fikse lyden... Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 Hehe, konge! Lyden er halve moroa!;) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Jetling Svart 7.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2012 Det kommer en ny video... litt lengre og uten musikk, kun usminket motorlyd Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 Hvilke fart fikk du den oppi? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.