Jump to content

Prime båtbunn

Pål`ern

Recommended Posts

Jeg har skrapet ned 3 båter. Nidelv 24, Draco 21sc og min nåværende Marex 770. Dette er ikke gjort på "no time" ! Om du er alene om jobben tar det flere kvelder med hard skraping. Det er skuldre og ryggen det går hardt ut over! Det er som regel trangt under der også. Prøv å få med en kompis eller to, men sørg for opplæring så de ikke ødelegger eller lager dype riper i gelcoaten. Om du har markerte stegtrinn, så tar jobben lenger tid også. Du klarer ikke mange timer i strekk under båten når du holder på med dette.. Ha god tid, er mitt råd !

Å skrape ned en bunn på "no time" er kanskje en overdrivelse, men jeg har prøvd både den kjemiske varianten og skraping, og går for det siste. En kan gjerne bruke en elektrisk skrape som i noen tilfeller fungerer veldig bra. Den tradisjonelle skrapen bør ha utskiftbare hardmetallblad. Betrakter en arbeidet som en godt trim er bunnskraping en vinn-vinn affære og en tar da gjerne naboens båt i samme slengen. :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...