Jump to content

iSailor navigasjon for iPad med helt ny layout

Knut T.

Recommended Posts

Fikk i dag oppdatering på iSailor. Her var det skjedd saker og ting. Layouten er helt forandret fra tidligere og menyer og knapper er nye, eller har byttet plasser.

20120603t124613_3.jpg2012-09-03t19-02-29_1-2.jpg2012-09-03t19-02-29_3.jpg

1. bilde Gammel layout. 2. Bilde Ny layout. 3. Bilde Ny knapperad nede, som kommer frem ved å klikke på 3 små sirkler nede på siden, og slår av og på koordinat info og ruteinfo.

.For å finne båten må du klikke på den blå kryssen midt på siden ute i v.kant. (På tidligere versj. sirkelen til v. på knapperaden nede)

2012-09-03t19-02-29_0.jpg2012-09-03t19-02-29_5.jpg2012-09-03t19-02-29_6.jpg

Bilde 1. Ved å klikke på en lagret rute får en opp ett felt oppe med waypoint.nr. kurs til neste waypoint, distanse og ETA.

Bilde 2. Hold fingeren ett sted på kartet og du får opp 2 kryssende linjer med koordinatet i krysset oppe til v.

Bilde 3. Hold en finger i senter av krysset og en annen finger ett annet sted, og du får opp en sirkel med avstand og kurs.

2012-09-03t19-02-29_4.jpg

Menyen nede til v. er forskjellige alarmer. Den lille orange nålen oppe til h.

under kooerdinatruten. kan draes til kartet og sette av div. merker for vrak, grunner

bøyer osv.

Menyen for div. grunninstillinger ligger nå gjemt bak fliken i nederste høyre hjørnet. Allt i allt ser dette ok ut, men jeg savner fortsatt flere detaljer ved utzoomet kart.

Redigert av Knut T. (see edit history)

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Dette må sjekkes ut! Sier du at de virkelig ikke har fikset detaljnivået som er så etterspurt?

Nei det har nok ikke skjedd noe særlig med kartet, enda det er kommet iallefall to oppdateringer på det, etter jeg sendte forespørsel om dette, og fikk svar at de skulle rette opp dette i fremtidige oppdateringer.

Men denne gangen er det bare selve app'en som er oppdatert. Ikke kartet.

Jeg synes ikke dette med detaljen er noe stor problem for meg, da jeg har Open CPN på Pc, godt zoomet ut, og iPaden for de nære områder.

Besøk min hjemmeside

• 9 måneder senere...

Zoomnivået er et irriterende "problem" kan en si. Det som er litt rart er at zoomnivået endrer seg alt etter hvor en er i landet. På sørvestlandet fikk jeg opp stedsnavn og nav på øyer ved ca 2nm zoom. På sørlanskysten øst for Kr.sand må en helt ned i 250m zoom for å få opp en eneste navn. Kr.sand og vestover må en ha ca 1nm zoom for å få opp noe skrift.

Dette er da merkelig at det ikke er likt for hele landet???

bilde

Redigert av softneck (see edit history)

I følge svar på mail til iSailor er det ikke kartet det er noe feil med men selve programmet. Noe de skal prøve å rette etter hvert. Jeg har klaget på dette flere ganger uten at noe er gjort, men her er svaret jeg fikk denne gangen.

Dear Sir,

Thank you for your message.

It is not charts defect, but zooming problem in iSailor.

We know about this and will try to correct zooming in the nearest new version iSailor.

Follow our news on our site www.iSailor.us or our Facebook page www.facebook.com/Transas.iSailor.

Best Regards,

iSailor Support Team

www.iSailor.us

Besøk min hjemmeside

• 2 uker senere...

Ny kartoppdatering på iSailor i dag. Endelig er det skjedd noe med zoom problemet. Nå kan jeg zoome ut nesten til skalaen skifter til 1:1000 før detaljene forsvinner mot tidligere 1:250

Det eneste stedet jeg i farten fannt som fortsatt er ett problem, er vestsiden av Karmøy fra Åkra og nordover til ett godt stykke nord av Sletta. Her må jeg helt ned til 1:100 skalaen. Men i alle fall er det en stor forbedring de fleste steder!

Besøk min hjemmeside

• 9 måneder senere...
  • 4 år senere...

Etter den mailen jeg fikk fra dem i dag så kan man fortsette å bruke den versjonen man allerede ha, men nye versjoner er forbeholdt de som abonnerer. Her er mailen:

Dear iSailors,
We have received a lot of comments about our recent iSailor update. As always, community feedback is tremendously important to us, thank you for voicing your opinion. We do appreciate that.

We want to provide some context around these changes.
Why the change

While our existing model has worked well for thousands of customers, and us, it has certain drawbacks in terms of our obligations to Hydrographic Offices and the whole charts production infrastructure, that we have been addressing for quite some time, based on the various feedback we received.

To continue providing you with reliable service, worldwide chart collection, and chart updates, we decided to change our model. We believe that such a model is more sustainable in the long run and will allow us to continue making iSailor great for you.

Our terms have always stated that charges are subject to change. In hindsight, we should have provided notice of these changes much further in advance, so we apologize for that.

All your purchased chart folios remain available, and you can continue using them for as long as you wish to. You can find information on how to restore previously purchased charts here => https://www.youtube.com/watch?v=yrUgjVn4UlU

Our customers expect professional support from our team. That is why we have a dedicated support team at isailor.support@wartsila.com that will be happy to assist with all your queries.

As we continue to evolve the iSailor application, we plan to release lots of new features, for instance,the Autorouting feature is planned to be released in the first half of 2019.

One of the top goals at iSailor has always been to provide our users with the best possible experience, both regarding the product and the services surrounding it.
If you have any further questions, please send an email to isailor.support@wartsila.com, and we’ll be happy to answer!

iSailor team

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...