Jump to content

El motor til dorging ?

feskhau

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med bruk av 1hk el motor til dorging ? Tenkte og bruke en slik på min 13 Selco. Gir de nokk fart, hvor høyt strømmforbruk har de ? Har sett noen som har elektrisk styring... noen som hvet noe om dette ? Tenkte det kunne være en god løsning da en 50hk fra det glade syttitall neppe vil like flere timers tomgangskjøring :) Samt at jeg ikke har lyst på en totakter bakpå der , tung nok som det er.

Jeg og flere kamerater har dorget mye med elmotor for noen år siden. Vi hadde motorer på med dreimoment på 37-55 lb-ft (50-75 nm) En 55 lb-ft motor bør fungere bra til din båt.

Anbefaler en modell med trinnløs hastighetsregulering og et stort AGM batteri. I tillegg til at hastighten kan finjusteres har motorene med trinnløs hastighetskontroll også pulsbreddemodulasjons motorstyring som gjør at de bruker mye mindre strøm. Minn Kota kaller dette Digital Maximizer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...