Jump to content

lavt turtall på MD2010

PNMT

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en seilbåt med motortypen MD2010. (ca 2001 -2002 mod) gått 800 timer.

Har ikke hatt noen problemer tidligere.

Første turen i år gikk som normalt.

Da jeg startet opp på andre turen i år, merket jeg med en gang at det var noe galt når jeg skulle opp i turtall.

den begrenset seg til maks 2300 omdr. og en hastighet på ca 4 knop. normalt går jeg på 2800 omdr ca og en marsfart på mellom 5,5 og 6 knop.

Første som slo meg var at jeg måtte skifte finfilter. så det er byttet. ingen endring.

Viktig poeng er at motoren går helt rent. og når jeg ruser motoren uten at den står i gir, fungerer alt som normalt. Motoren starter like lett som normalt.

Derretter fikk jeg hjelp av en motorkyndig person, som hjalp meg med å teste og bytte dysetupper, i å med at han hadde mistanke om at feilen kunne ligger der. ingen forskjell..vi sjekket også lufttilførsel og kikket på stemplene.

Derretter renset vi grovfilteret. ingen forskjell..

Det siste jeg har forsøkt nå er å teste motoren men ekstern diseltank, noe som førte til at motoren måtte jobbe ekstra for å å frem diesel. dette forværret problemet ytligere. på denne turen fikk jeg ikke motoren opp i mer en 1400 omdr.

nå begynner jeg å bli rådvill.. Har fått tips om at det kan være membranen i lavtrykkspumpen som er gåen, men vill dette problemet komme så plutselig? Har også fått forståelsen av at hvis det er høytrykkspumpen ville jeg merket det med treg start og ugjevn gange?..

Hjelp..:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...