Bærum Startet 6.September.2012 Del på Facebook Startet 6.September.2012 Har en 2 år gammel Suzuki 4T på en skjærgårdsjeep. Motoren har hatt vanlig service og konservering de to vintrene jeg har hatt den. I sommer har den vært brukt maks 7-8 timer. Holder det da med en ferskvannsgjennomkjøring, eller hva? Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 Ja det bør være nok. Selv kjører jeg gjennom ferskvann når motoren blir ubrukt i mer enn 14 dager. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 lurt å sjekke girolje og motorolje uansett. Utelukke at det er vann der. bare tapp av litt å se at den er fin. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mouche Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 I fjor var det alt jeg gjorde, ferskvannskjørte den, og blir nok det samme i år etter maks fem timers gange. Oljen er like lys og klar som da den kom ut av flasken og ser ingen grunn til å bytte den ut, heller ikke filteret. Vasker og polerer motoren godt og gir den en god dusj med CRC-666 under dekslet om pumper litt nytt fett i smørenipler og på styrestag. Vurderer også å ta av propellen og smøre på litt fett på akslingen. Sjekker også giroljen for "syns skyld". Noen fordeler av en værmessig ræva sommer må man da ha? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
glalaks Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 Enig med mouche. Olja ser som regel ny ut når den kommer ut.. Mouche- Hva pruker du til å polere motor? båtpolish? tar du hele motor? stamme og alt? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mouche Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 Ja, bruker båtvoks. Hele motoren, stammen og det hele. Er vel kun propellen som får "slippe unna". Mener å huske fra andre tråder her at mange mener bilvoks er bedre, men båtvoks holder greit nok for meg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bærum Svart 6.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2012 Takk for gode svar. Greit å spare noen kroner på tampen av sesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.