yngvar.johnsen Startet 6.September.2012 Link til dette innlegget Startet 6.September.2012 Har en Suzuki dt 20 98mod som står på en Rana 425 std. Den har en stund hatt problem med å oppnå max turtall. Først var problemet slik at hvis man ga full gass( fra lavt turtall) forandret innsugningslyden seg , men båten kom ikke opp i plan. Hvis jeg dro litt av på gassen begynte den å øke på og båten kom opp, etter å ha kjørt litt på dette turtallet kunne jeg gi full gass og den økte opp til max turtall. Nå er den slik at hvis jeg ligger i plan på litt under max og gir på det siste mister den kraft og faller ut av plan. Den er også merkbart slappere enn tidligere. (tar betydelig lengre tid før den planer) Plugger er byttet.. Nedre plugg var noe reinere enn øvre plugg. Ny bensin. Forgasser renset. Blandingskru er justert slik at den går fint på tomgang. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Har du prøvd å kjenne på blæra når motoren sliter? Ville startet med å sjekke lufting på tanken,og at alle bensinslanger\koblinger er helt tette. Sjekk også at det er tett rundt bensinglasset\filteret og slanger som sitter på motoren. Du ser fort om det ikke er tett hvis du klemmer hardt på blæra mens du ser på slanger og koblinger. Sitér dette innlegget Link to post
yngvar.johnsen Svart 6.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Blæra blir hard under pumping før oppstart. Har forsøkt å pumpe under kjøring, ingen forskjell. Skal forsøke å montere ekstern tank med fall mot motor og koble meg rett på forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
yngvar.johnsen Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Har nå forsøkt med en liten tank som jeg monterte høyere enn motoren og slange rett inn på forgasser. Med dettte oppsettet gikk den dårligere. Begynnte å jage på turtall etter å ha kjørt i planingsfart en liten stund (30sek), virker som om flotørkammeret ikkje fylltes raskt nok. Mulig det var for lite fall fra tank til forgasser. Synest den reagerer lite på justering på blandingsskruen. Går faktisk greit på tomgang med skruen helt inne, og begynner ikkje å fuske før den er 3,5 runder ut. Skal være ca 1,5 runder ut ihht manual. Skal demontere forgasser og rengjøre igjenn, mulig det ligger noe i en kanal. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 dimension på flottørventiler er tilpasset at bensinpumpa leverer med et visst trykk, bare med fall blir det lavere trykk og dermed fylles ikke flottørhusene fort nok som du selv mistenker. Ville også kjørt en kompresjonstest bare for å se om den er ok Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
yngvar.johnsen Svart 29.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2012 Har nå montert "ny" forgasser og motor er friskmeldt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.