Jump to content

Suzuki DT20 98mod. Mister kraft ved max pådrag.

yngvar.johnsen

Recommended Posts

Har en Suzuki dt 20 98mod som står på en Rana 425 std.

Den har en stund hatt problem med å oppnå max turtall.

Først var problemet slik at hvis man ga full gass( fra lavt turtall) forandret innsugningslyden seg , men båten kom ikke opp i plan. Hvis jeg dro litt av på gassen begynte den å øke på og båten kom opp, etter å ha kjørt litt på dette turtallet kunne jeg gi full gass og den økte opp til max turtall.

Nå er den slik at hvis jeg ligger i plan på litt under max og gir på det siste mister den kraft og faller ut av plan.

Den er også merkbart slappere enn tidligere. (tar betydelig lengre tid før den planer)

Plugger er byttet.. Nedre plugg var noe reinere enn øvre plugg.

Ny bensin.

Forgasser renset. Blandingskru er justert slik at den går fint på tomgang.

Noen som har tips?

Har nå forsøkt med en liten tank som jeg monterte høyere enn motoren og slange rett inn på forgasser. Med dettte oppsettet gikk den dårligere. Begynnte å jage på turtall etter å ha kjørt i planingsfart en liten stund (30sek), virker som om flotørkammeret ikkje fylltes raskt nok. Mulig det var for lite fall fra tank til forgasser.

Synest den reagerer lite på justering på blandingsskruen. Går faktisk greit på tomgang med skruen helt inne, og begynner ikkje å fuske før den er 3,5 runder ut. Skal være ca 1,5 runder ut ihht manual.

Skal demontere forgasser og rengjøre igjenn, mulig det ligger noe i en kanal.

dimension på flottørventiler er tilpasset at bensinpumpa leverer med et visst trykk, bare med fall blir det lavere trykk og dermed fylles ikke flottørhusene fort nok som du selv mistenker.

Ville også kjørt en kompresjonstest bare for å se om den er ok

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...