largo Startet 6.September.2012 Del på Facebook Startet 6.September.2012 Når jeg går på sakte fart inn til havna, har jeg de siste gangene festet meg ved en brusende suselyd når jeg svinger mot babord. Jeg har hydraulisk styring og hekkaggregat. Kan noen si meg om dette er noe jeg bør ta på alvor? Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 lite olje ? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 Hvis du har servostyring, så er det muligens som pipp sier, lite olje. Sitér dette innlegget Link to post
largo Svart 7.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2012 Jeg tror dere har rett, at det er servo og at det da er grunn til å etterfylle og se etter lekkasjer. Hvorfor hører jeg bare dette når jeg dreier til én side? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 Er det bare når du svinger mot babord ? Og det suser mens du dreier på rattet ? Men ikke når du svinger styrbord ? Da kan det hende at du bør lufte begge sidene av stempelet, for sikkerhetsskyld, samtidig som du sjekker oljenivå. Sitér dette innlegget Link to post
largo Svart 7.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2012 Det stemmer, det suser/bruser når jeg dreier på rattet og så stopper det når jeg stopper. Hva kan gjøre at et slikt problem oppstår? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 Kan det være at reima som driver servoen er litt slitt, og av en eller annen grunn bare slipper når du svinger babord ? Sitér dette innlegget Link to post
largo Svart 8.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2012 Jeg kan bekrefte at det var lite olje på servotanken. Den stod ikke opp på peilepinnen. Har fått rød automatgirolje fra Volvo Penta, men det som var på tanken så mer grønt ut. Jeg skal lese litt i bøkene for å se om denne kan brukes ..? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.