Sjøtunga Startet 8.September.2012 Link til dette innlegget Startet 8.September.2012 (redigert) Noen som har kjennskap til og/eller meninger om fabrikanten generelt og modellen spesielt? Og prisen: USD 575.000 for en 2008-modell som har gått i charter? Redigert 8.September.2012 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Hakkannen Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 (redigert) En i havna har en 40-foter fra 2005. Ifølge ham er de senere modellene gjennomgående plaget med osmose, selv på båter som bare har ligget et par-tre år i sjøen. Han er med i diverse forum (for Fountaine Pajot og katamaraner spesielt), der har han lest at de har kuttet ned på kvaliteten de siste årene for å ikke prise seg ut i et presset marked. Det kan gjerne være en forklaring på at laminatet virker raskt gjort og ufullstendig. Også slike ting som sammenføyninger, innredning og annet skal visstnok ikke være av samme kvalitet som tidligere. Han måtte selv få tatt osmosereparasjoner på 40-foteren sin da han kjøpte den for 5-6 år siden. Bunnen ble belagt med epoksy og de ble lagt Coppercoat oppå dette. Så langt ser det ut for at reparasjonen var vellykket, hadde den oppe i sommer og bunnen så bra ut. Mulig han er blitt spesielt oppmerksom på osmoseproblemer på disse båtene siden han selv fikk plagen med dette. Utenom diverse kvalitetsproblemer er han veldig fornøyd med sin, den seiler bra og har god plass i forhold til hva han var vant med tidligere. Redigert 8.September.2012 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 En i havna har en 40-foter fra 2005. Ifølge ham er de senere modellene gjennomgående plaget med osmose, selv på båter som bare har ligget et par-tre år i sjøen. Han er med i diverse forum (for Fountaine Pajot og katamaraner spesielt), der har han lest at de har kuttet ned på kvaliteten de siste årene for å ikke prise seg ut i et presset marked. Takk for info. Har prøvd å google litt på dette, og det kan se ut som det først og fremst er et problem med modellen Lavezzi 40. Det kan jo naturligvis være at det er denne som er volummodellen deres, og derfor den som får flest kommentarer også, men jeg har uansett sett kommentarer som går på at kvaliteten på Salina 48 er bedre, også på innredningsarbeidet. Noen flere som har kommentarer? Prisen virker litt høy på den jeg har sett, men så har den en del utstyr også, bl a 9 kW aggregat og air condition (den ligger i karibien)... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Sun Flyer Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Det ligger vel en slik på aker brygge som er til salgs? Selv endte vi opp med lagoon som vi syns virket litt mer gjennomtenkt og hakket mer påkostet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=18215630 Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sjøtunga Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Takk for linken! Den er vel betydelig større enn Lagoon 380? Eller er signaturen din misvisende? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Careka Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 (redigert) Ja, den er mye større en L380, Men FP har slitt på flere modeller med osmose, Mahe, Lavezzi, Lipari, Orana og Salina har fått osmose, du finner mer om dette på http://www.cruisersf...om/forums/f135/ her er det mye info om FP cattene fra dem som eier og seiler de forskjellig modellene. Redigert 9.September.2012 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sun Flyer Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Takk for linken! Den er vel betydelig større enn Lagoon 380? Eller er signaturen din misvisende? Jada, vurderte ikke den konkrete båten da den er utenfor vårt prisområde. Vi vurderte andre Fountaine Pajot katter som Mahe 36 og Lipari 41. Var vel egentlig det at vi fant et litt slitent eksemplar til gunstig pris som gjorde at det ble L380. Den var dog godt utstyrt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ask Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Hei Eg kjenner ikkje Salina 48, men har hatt FP Athena 38 sidan februar 2004. Eg opplever kvaliteten som god, og at det er ein sterk og stiv båt. Problem har vore feil med utstyr, ikkje konstruksjonen. At t.d. kjølemekanikken tek kvelden etter 17 år er ikkje båten sin feil. Me har grunnstøtt i 8 knop og, to gonger, segla på store tømmerstokkar. Dette hadde ført til svært store skadar på kjølbåtar. Båten er sterk framanfrå, men ein påkjøyrsel frå sida, tvilar eg på at båten toler særleg godt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.