kjellboe Startet 8.September.2012 Link til dette innlegget Startet 8.September.2012 Jeg har kjøpt en Trac big water 45 anker vinsj fra USA. Denne er laget for det de kaller River Anchor, får jeg kjøpt slikt anker i Norge noe sted? Mvh Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 har aldrei sett et slikt anker i Norge. slik jeg forstår det er det et spesialanker for steinete elvevunn? Er det det et slikt du ønsker kan du vel også bestille ankeret fra USA. Hvis det derimot er et anker for vanlig sjø- bunn du er ute etter, vil jeg anbefale prøve med noen andre om det kan passe vinsjen din, eventuelt få deg et ankerfest som passer et annet anker. Et skålanker vil muligens passe bra, det ser jo ikke helt ulikt ut elveankeret du viser til. Men det er delte meninger om dette: https://baatplassen.no/i/topic/1893-skaalanker-bedre-enn-man-tror/ uansett bør tu ha et bly- tau. Selv liker jeg best Delta-anker. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Jeg kjenner ikke dette ankeret. Jeg har lett etter tester av ankeret. Så langt har jeg ikke funnet noen ankertest av Seachoice River Ancor. Jeg synes det ser litt lite uten markerte festepunkter. Blir spennende å følge fremtidige tester av dette ankeret. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Om du skal kjøpe elleve ankere, så kan du vel få det hvor som helst. Ankeret fra USA ser nærmest ut som en paraplydregg. Og det finnes mange bedre ankere enn det. Hva skal du bruke dem til? Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Om jeg skjønner utenlandsk riktig står det at det sitter bedre enn vanlig skålanker...... Og det skal jo ikke mye til!! Må du ha ett maken til bildet er det vel bare å kjøpe ett skålanker og rasere/forbedre det med en vinkelsliper? Kanskje tilogmed gjøre den bedre enn på bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 nå er det vel strengt talt ikke selve ankeret som skal inn i vinsjen, men kun tauverket. Du kan jo bruke hva du vil av anker da, om du bytter ut anker-rulla Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
kjellboe Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Jeg skal bruke dette i en innsjø når jeg fisker. (Er lei av og nesten blåse på land når jeg skal sveive inn fisken...) Det er mest gjørmebunn der, så jeg tror dette skal holde greit til mitt bruk, også fulgte det med ankerrulle til et slikt river anker. Jeg prøvde og henge på dreggen for og se hvordan det passet i rulla, men den datt ikke ut av seg selv pga for langt skaft. Jeg får prøve dreggen litt og se om jeg bestiller et slikt anker fra USA etter hvert. -Kjell Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 (redigert) Om det er gjørmebotn er vel det der neppe det mest fornuftige å ankre med... Då kan du nesten like godt bruke ein stein. Sent from my HTC One X using Tapatalk 2 Redigert 9.September.2012 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Free Lillehammer Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Skal du ha akkurat det ankeret, kjellboe, må du muligens importere. Evt sjekk om det selges av forhandler på båtmessan i Gøteborg på nyåret. Sjekk ellers eksempelvis: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-7-ankere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.