Jump to content

Hvor får jeg kjøpt elve anker i Norge

kjellboe

Recommended Posts

har aldrei sett et slikt anker i Norge. slik jeg forstår det er det et spesialanker for steinete elvevunn? Er det det et slikt du ønsker kan du vel også bestille ankeret fra USA.

Hvis det derimot er et anker for vanlig sjø- bunn du er ute etter, vil jeg anbefale prøve med noen andre om det kan passe vinsjen din, eventuelt få deg et ankerfest som passer et annet anker. Et skålanker vil muligens passe bra, det ser jo ikke helt ulikt ut elveankeret du viser til. Men det er delte meninger om dette: https://baatplassen.no/i/topic/1893-skaalanker-bedre-enn-man-tror/

uansett bør tu ha et bly- tau.

Selv liker jeg best Delta-anker.

Jeg skal bruke dette i en innsjø når jeg fisker.

(Er lei av og nesten blåse på land når jeg skal sveive inn fisken...)

Det er mest gjørmebunn der, så jeg tror dette skal holde greit til mitt bruk, også fulgte det med ankerrulle til et slikt river anker.

Jeg prøvde og henge på dreggen for og se hvordan det passet i rulla, men den datt ikke ut av seg selv pga for langt skaft.

Jeg får prøve dreggen litt og se om jeg bestiller et slikt anker fra USA etter hvert.

-Kjell

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...