Bitteliten Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 To mulige løsninger:folie eller lakk Finnes spesiell lakk for striper på båt som bla NordWest brukte. Vi fikk tilbud på omlakking (bytte farge) på 25000 kr for stripene nede på skroget Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 12.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Glem folie, har prøvd to typer. Hvis det er en nyere eller dyr bår, glem lakk også, tror ikke en omlakkert båt er den som blir solgt først for å si det sånn. Hvis du sikter til dekor striper Bitteliten, ja da er jeg enig med deg. Ville da valgt folie, enkelt, rimelig å lett reparere hvis det er snakk om dekorstriper. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Den lakken som NW bruker er spesielt utviklet til formålet. Vet om flere båter som har byttet fra blå til sort stripe (smaken er som baken.....) - og det har funket meget bra. Det er en tykk og fleksibel lakk. Du har helt blått skrog - ja da er det jo morsomt... Jeg ville tatt en prat med Jon-Geirr på Vollen Båtservice om problemet. De har peil på Windy. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 (redigert) Når jeg jeg mener proff, mener jeg en etterpusser av yrke. Det er jo litt som en biloppretter. Det finnes mange slike på sørlandet. Vi som er båtbyggere er jo stort sett arbeidsløse nå. Porene oppstår under sprøyting av gelcoat. Hvis man sprøyter for mye på rekker ikke gassen å slippe ut, og det oppstår blærer inne i gelgoaten. Dette er et kjent problem og man må ha en dyktig hånd og god tid for å unngå dette. Det har sikkert litt å gjøre med hvordan fuktighet, temp. og om man bruker vifte der man står for å fjerne gassen. Som sagt, windy har alltid kjempet med dette problemet alle år jeg jobbet der, og det gjør sikkert alle andre produsenter også. Redigert 13.Oktober.2013 av taunus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Så sliper de den til den blir jamn, deretter blir det rubbet og polert. Holder dette seg blankt like lenge som original gelcoat? Som du skriver tar det relativt kort tid før en slipt/rubbet/polert oksydert gelcoat begynner å bli matt igjen. Blir det ikke enormt kostbart? Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Det blir som en ny båt igjen, om det kommer nye hvite prikker om 10-15 år vet jeg ikke. Tror du må regne ca 50-60 tusen for de blå feltene på en WGM37 Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.