Espedal7 Startet 10.September.2012 Del på Facebook Startet 10.September.2012 Hei! Har nettopp fått kjøpt meg en Askeladden 705, og søker svar på noen spørsmål. Bryterpanelet for informasjon om motoren; der glødelampe, lysbryter, stoppknapp etc. er. Min batteri lampe lyser i tide og utide? Noen som har en forklaring på dette? Noen som har vært borti ettermontering av badeplattform og baugspyd? Skulle gjerne hatt noen tips om det er noe spesielt dere gjør med motor? På forhånd takk for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
Espedal7 Svart 10.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2012 Må også ruse båten litt for å få startet den - etter glødingen. Trengte ikke dette på min forrige Mercruiser. Noen som vet om dette er noe jeg bør bekymre meg for? Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Hallo. Hva slags motor er det ??? Hva hadde du før ? Sitér dette innlegget Link to post
Espedal7 Svart 11.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2012 Dette er en 3,6L 180 HK Diesel Forrige motor var en 1,7dti 120 hk. Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Må du ruse motoren kan det være så enkelt at det er for svak pære i ladelyset. Ta den ut og øk wattstyrken. Plattformen og baugspydet får du bestillt hos en Askeladden forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Hvis ladelampen lyser så indikerer det kanskje feil på dynamoen? Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Ja. pæra kan d være, men denne dynamoen er ikke så "følsom" på slik. (kan jo være byttet). Regner med du har sjekket reima. Bytt pæra, sjekk reima, mål strømmen fra ladelampa til dynamoen. Kan også være dårlig kontakt her og der, (kontakt på motorkabel) eller dynamobørster. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Hufff, dette ble bare tull, ikke er det å få rettet heller, sorry !! Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 11.September.2012 Del på Facebook Svart 11.September.2012 Hei Har samme båt og motor. Ladelampen lyste, og dynamoen ga 0 lading. Mye søk, men hos meg var det ladekabelen (D+?) på dynamoen (helt fremme like under rem-hjulet) som hadde løsnet. Skrudde til denne, og alt var fryd og gammen..... Sitér dette innlegget Link to post
Espedal7 Svart 12.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2012 Takk for svar.. Da sjekker jeg dette for sikkerhetskyld! Virker som den lader, og den viser også 14,2V ca.. Så alt ser jo bra ut.. Men lampa lyser, og lyser ekstra ved økende fart.. Er alltid tent så lenge båten er igang, men økende styrke etter bruken.. Syns bare det er litt rart den skal lyse slik.. Har du noen andre tips rundt båten/motor for en ny eier? :-) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 12.September.2012 Del på Facebook Svart 12.September.2012 Lekk diode i dynamo. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.