dreamen Startet 14.September.2012 Link til dette innlegget Startet 14.September.2012 Hei Har så smått vurdert på å gå opp noen fot (3fot syken) og da vil jeg ha noen innspill ang.Marry Fisher 755 tips og erfaringer,vist det er noen som har en slik. Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 16.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Ok Ingen her som har kjøpt seg en slik ser det ut som Sitér dette innlegget Link to post
mag350 Svart 16.September.2012 Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Har kjøpt, men ikke fått den ennå.Håper på overlevering på nyåret.. Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 17.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Hei Hva slags utstyr bestilte du som ekstra? Sitér dette innlegget Link to post
mag350 Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Hei!Har med excellence pakke+I-con gass/gir,webasto,garmin4008 m/radar,trim plan,lyskastere,radio/cd så har det meste her kan du si. Kalesje tar vi seinere om vi føler får det.har kjøpt med hvit skrog,som eg likte best.Motor er e-tec150hk,men kansje denne også blir godkjent med 200hk også.MF Marlin har fått det.Var og prøvekjørte Marlin med 200hk,her fikk vi 36 knop,men kunne fått mer om motor var løftet litt mer opp. Sitér dette innlegget Link to post
Jerre Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Min syster köpte en Merry Fisher 755 denna sommar. Jag har själv inte varit ute med den men etter hvad jeg hört er hun förnöjd med den. Hun hade en kalesjebåt tidigare og nå ville hun ha en salongsbåt uten kalesje. Men nå savner hun kalesjen, i vert fall etter denne sommeren som vart, når de sitter i sittbrunnen og ska lösa det till neste år. Hon syns og att bölgerne höres veldigt "godt og hårt" i skroget når en sover i forpiken. Ser rek. max motor er 150hk men jeg trur faktiskt hun har ca 200-225 hk og hun syns den går bra med det og liker som sagt båten. Även om hun begynt og se på bytte till MF855 till neste sesong, 3-fot syken där og Sitér dette innlegget Summer Dream renovering Link to post
dreamen Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Hei!Har med excellence pakke+I-con gass/gir,webasto,garmin4008 m/radar,trim plan,lyskastere,radio/cd så har det meste her kan du si. Kalesje tar vi seinere om vi føler får det.har kjøpt med hvit skrog,som eg likte best.Motor er e-tec150hk,men kansje denne også blir godkjent med 200hk også.MF Marlin har fått det.Var og prøvekjørte Marlin med 200hk,her fikk vi 36 knop,men kunne fått mer om motor var løftet litt mer opp. Såpass ja vart vel en fin pris da med alt det ekstra Sitér dette innlegget Link to post
mag350 Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Ja litt over 600000..men mye båt for pengene om en kjøper helt ny båt;-)) Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Hei Har fått et tilbud på overkant av 600000 med baug prop, utestyring, Suzuki 150 hk wallas.kjøleskap etc. Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 (redigert) Hei. Har kjøpt en MF755 M og får den i april.Den er med stor fortøyningspakke,landstrøm,gardiner og puter,spyler og dusj på akter dekk,kjøleskap,baug prop.radio,kartplotter ekkolodd,badeplattform,ledd lys på akterdekket ,garnrull ,kjøleskap og 200hk. til under 600.000. Redigert 17.Januar.2013 av Elon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skjellanger Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Vurderer 755 Marlin selv, virker gunstig priset. Men fy flate for en kostbar affære utvendig styring er... 42.000kr inkl elektronisk gass og gir? Er det bare jeg som reagerer på denne prisen eller er den generelt svært høyt priset? Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 10.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Vurderer 755 Marlin selv, virker gunstig priset. Men fy flate for en kostbar affære utvendig styring er... 42.000kr inkl elektronisk gass og gir? Er det bare jeg som reagerer på denne prisen eller er den generelt svært høyt priset? Hei Prisen er sikker rett den,men det er båtutstyr og det koster flesk Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Hei!Har med excellence pakke+I-con gass/gir,webasto,garmin4008 m/radar,trim plan,lyskastere,radio/cd så har det meste her kan du si. Kalesje tar vi seinere om vi føler får det.har kjøpt med hvit skrog,som eg likte best.Motor er e-tec150hk,men kansje denne også blir godkjent med 200hk også.MF Marlin har fått det.Var og prøvekjørte Marlin med 200hk,her fikk vi 36 knop,men kunne fått mer om motor var løftet litt mer opp. Hei! Hvor har du kjøpt båten?? Sitér dette innlegget Link to post
Skjellanger Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Jaja, da var valget tatt for min del, og valget endte på beneteau antares 7.80... Fikk en bedre pris på den og følte prisen ble meget bra mtp alt jeg fikk med på den... det som gjorde utslaget for min del var motortilbudet fra forhandleren i Bergen. Likte MF 755 meget godt også, men romsligheten og plassen i antaresen føltes bedre... Gleder meg til å få teste den skikkelig nå... :) Sitér dette innlegget Link to post
mag350 Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Smart marine avd Alvøen. Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Jaja, da var valget tatt for min del, og valget endte på beneteau antares 7.80... Fikk en bedre pris på den og følte prisen ble meget bra mtp alt jeg fikk med på den... det som gjorde utslaget for min del var motortilbudet fra forhandleren i Bergen. Likte MF 755 meget godt også, men romsligheten og plassen i antaresen føltes bedre... Gleder meg til å få teste den skikkelig nå... :) Hei. Hva var det med motortilbudet du ikke var fornøyd med?Beneteau 7.80 er en fin båt,men jeg holder en knapp på M.F.755 M. som fiskebåt som er det jeg prioriterer,men lykke til med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Skjellanger Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hei. Hva var det med motortilbudet du ikke var fornøyd med?Beneteau 7.80 er en fin båt,men jeg holder en knapp på M.F.755 M. som fiskebåt som er det jeg prioriterer,men lykke til med ny båt! Ikke noe annet enn at den leveres med 2 takter... har hatt noen 2-taktere tidligere, og oljeprisen på dem er jeg ikke så god venn med... Ellers synes jeg MF755 er en genial båt! Hadde nok vurdert den sterkere dersom den hadde blitt levert med yamaha eller suzuki 4takt... :) Men pristilbudet var også så bra på Beneteau'en at jeg hadde gått for den uansett... Kunne ikke si nei... Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 15.April.2013 Link til dette innlegget Svart 15.April.2013 Hei!Har med excellence pakke+I-con gass/gir,webasto,garmin4008 m/radar,trim plan,lyskastere,radio/cd så har det meste her kan du si. Kalesje tar vi seinere om vi føler får det.har kjøpt med hvit skrog,som eg likte best.Motor er e-tec150hk,men kansje denne også blir godkjent med 200hk også.MF Marlin har fått det.Var og prøvekjørte Marlin med 200hk,her fikk vi 36 knop,men kunne fått mer om motor var løftet litt mer opp. Det var vel båten min du prøvekjørte da. Sitér dette innlegget Link to post
mag350 Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Ja mulig det;-)Det var demobåten til smart marine avd karmøy.Det stod en 200hk HO på denne,så lyden var bare helt rå;-)Gikk for cruiser mod då eg følte fikk mer båt for pengene(så og si samme pris på begge med valgt utstyr).Har hatt båte no i 2,5mnd og pass 40 timer på motor(mye fint fiskevær)Sliter med e-con spaken.går ikke i N sikkelig ved manøvrering(skal skiftes ut med ny)Ellers små ting ,men disse er tatt opp og fikset av smart avd Alvøen.Båten er meget følsom for vind,noe du merker godt under manøvrering og fiske.Går heller for utestyring enn baugpropell med tanke på drifting ved ank Kai/brygge.Toppfart v/gps 31 knop,mye plass og god i sjøen men ikke i motsjø då bredden gjør sitt til slag og mye bråk i båten:-(Har hvert i båten ved -6 grader og 2kw varmer holt helt greit,gikk på fullt fra vi gikk ut til vi kom hjem.Ligger på landstrøm over natten med 220V varme(vifteovn 900w) Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Ja mulig det;-)Det var demobåten til smart marine avd karmøy.Det stod en 200hk HO på denne,så lyden var bare helt rå;-)Gikk for cruiser mod då eg følte fikk mer båt for pengene(så og si samme pris på begge med valgt utstyr).Har hatt båte no i 2,5mnd og pass 40 timer på motor(mye fint fiskevær)Sliter med e-con spaken.går ikke i N sikkelig ved manøvrering(skal skiftes ut med ny)Ellers små ting ,men disse er tatt opp og fikset av smart avd Alvøen.Båten er meget følsom for vind,noe du merker godt under manøvrering og fiske.Går heller for utestyring enn baugpropell med tanke på drifting ved ank Kai/brygge.Toppfart v/gps 31 knop,mye plass og god i sjøen men ikke i motsjø då bredden gjør sitt til slag og mye bråk i båten:-(Har hvert i båten ved -6 grader og 2kw varmer holt helt greit,gikk på fullt fra vi gikk ut til vi kom hjem.Ligger på landstrøm over natten med 220V varme(vifteovn 900w) Gikk for Marlin da vi fikk større uteplass for fisking,og kunne gå rundt styrehuset ute å klyve.Tror du vil komme til montere baugpropell med tid og stunder.Jeg har erfart at ved dorgefart og sterk sidevind at båten svinger med vinden selv om jeg har full sving mot vinden,da er baugpropellere god å ha,og likedan med å komme inn i båsen med sterk sidevind.Ellers er jeg enig med din vurdering av båten i sjøen,og ja,lyden fra motoren kaller jeg grommlyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.