marex84 Startet 14.September.2012 Link til dette innlegget Startet 14.September.2012 Hei, har letet og søkt på forumet etter hva slags frostvæske jeg skal bruke, og hva slags blandingsforhold. Har ikke funnet noe svar på dette. Så da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med dette. Saltvannskjølt...På forhånd takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 14.September.2012 Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 Kjøp den billigste og blande 50/50 dersom ikke noe annet står på emballasjen. Biltema = OK. Kjølesystemet skal være oppfyllt hele vinteren, ellers dannes rust og scale som tetter igjen senere. Ta systemrens jobben nå. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.September.2012 Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 Det med å ha systemet fullt er sikkert lurt. Men hos meg renner det meste ut igjen, og jeg har ikke tettet så det holder seg. Pleier å bruke Volvo inni, og Biltema på sjøsiden. Men i år kjøpte jeg på seasea til en lavere pris enn Biltema. Hvorfor systemrensen nå? Jeg holder på med det, men jeg lurte på å ta det til våren i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
marex84 Svart 14.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 Ok, takk for svar. Kjørte system rens for 2mnd siden, men tar en til neste vår. Syntes ikke det kom mye dritt ut, men fikk ut mye gjennom tappekranene på sylinderene. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.September.2012 Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 Systemrensen gjør vel tidligere flytende ting - som nå har forkallet seg - flytende igjen. Så du skal vel ikke se så mye? Når jeg hadde en kjøler liggende i denne guffa i en bøtte løste fortetningene seg opp, men jeg så aldri noe bunnfall i bøtta. Sitér dette innlegget Link to post
marex84 Svart 15.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 Ok, kjekt å vite, har sett etter mye brun "guffe" når jeg har kjørt rensen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.