NasseN Startet 16.September.2012 Del på Facebook Startet 16.September.2012 Ser at både det store flertall av brukere her samt manualen på min nye Tredal henger anbefaler å jekke opp og "klosse" hengeren ved vinterlagring av båt oppå. Ser dog noen få brukere som aldri gjør dette og hevder de aldri har fått urunde hjul. Grunnen til at jeg spør er at stedet jeg skal lagre båten bestemt hevder at klossing er helt unødvendig så lenge hengeren står på plant betong/ asfaltdekke. Kan vel dessuten tenke meg at produsenten av hengere/ dekk ønsker å gardere seg ved heller å skrive en advarsel for mye enn å få reklamasjoner. Noen som vet om noen som faktisk har fått urunde hjul ved vinterlagring på moderne båthenger med riktig lufttrykk og "normal" vektbelastning? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Å det er vel meir for å hindre segne fjærer. Om dekkene skulle få en flatside så går no akkurat det fort over Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Jeg har lagret min båt på Hengeren hver vinter uten noe ekstra støtte.. Ikke tatt skade av det så vidt jeg vet. Det er en Ca 850 kilos båt.. Om hjulet blir litt flatere en plass i løpet av vinteren, så flytter det flate partiet seg når den begynner å trille.. Hehe.. Jeg har kjørt en del langturer med den også og burde derfor kjent om det var noe skjevheter av noe slag.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
succes 42 1980 Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Før var det behov for og avlaste hjula for di det var dioganal dekk med slanger i dag lager di bare radialdekk di blir ikke urunde:-) men har du en gammel opplagshengger med gamle dioganal dekk er det greit og avlaste di med bokker:-) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Jeg vil anbefale å avlaste hjulene dersom du skal lagre hengeren med båten på. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Jeg har gjort det i alle år, og skal jekke opp hengeren igjen i år! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
adeneo Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Jeg har aldri hatt problemer med urunde hjul, men har forsåvidt også alltid jekket opp hengeren og satt den på bukker over vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Fjæringa har nok veldig godt av det... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
FjordHT Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Er vell ingen stor sak å enten legge støtteklosser, eller bruke støtte bukker på henger. Evt støtte selve båten.. Jeg hadde min båt stående "på henger på ujevn bakke, så jeg la plank under kjølen og kjøpte noen billige søylejekker jeg brukte enkelte plasser, samt bygget stabel av klosser hvor det passet. Så for å "støtte sidene" fant jeg frem noen gamle sommerdekk, som jeg slapp lufta ut av, kilte dem på plass og pumpet luft tilbake. Lite vekt hvilte på hengeren, båten sto stødig og hadde myyyyyyye mer støtte en hva rullene på hengeren hadde å tilby. Ble et lite dekkmerke da jeg var litt uforsiktig en plass, eneste ulempen jeg opplevde med dekkene. Dette var i hovedsak "ta hva man har", kunne jo kjøpt matrial og bygget krybbe om jeg hadde orket og ville brukt de pengene.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.