Jump to content

Suzuki DF 4 - fjerning av turtallssperre

JNS_77

Recommended Posts

Jeg har en DF 4 som jeg helt siden første tur har synes at har hørtes ut som at den ikke har gått på fullt turtall. Da jeg tok den opp for vintern og skulle gi den litt omtanke så la jeg merke til at det satt en sperre som gjør at forgassern ikke åpner helt.

Tar jeg vekk denne åpner det opp 1-1,5 cm til. Jeg ser på 6hk så er ikke denne sperren der. Det frister veldig å ta den av for å prove - kan det skade motoren på noen måte?

Er det noen som vet om hva som skiller en DF 4 fra en DF 6?

Har samme motor selv, og har selv samme opplevelse. Tok kontakt med lokalt verksted, men de ville selge meg større motor. De påstod at veiv og stempler, var annerledes på en 6 hk, men jeg sa at det har jeg ikke noe tro på.. Sannsynlig er det sperr i forgasser, men verksed ville ikke engang fortelle meg om det var forskjell på forgassere etc.. Gi gass, og kom gjerne med bilde og tilbake melding. Er bare og prøve.. Ingenting galt kan skje.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...