JNS_77 Startet 17.September.2012 Link til dette innlegget Startet 17.September.2012 Jeg har en DF 4 som jeg helt siden første tur har synes at har hørtes ut som at den ikke har gått på fullt turtall. Da jeg tok den opp for vintern og skulle gi den litt omtanke så la jeg merke til at det satt en sperre som gjør at forgassern ikke åpner helt. Tar jeg vekk denne åpner det opp 1-1,5 cm til. Jeg ser på 6hk så er ikke denne sperren der. Det frister veldig å ta den av for å prove - kan det skade motoren på noen måte? Er det noen som vet om hva som skiller en DF 4 fra en DF 6? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Har samme motor selv, og har selv samme opplevelse. Tok kontakt med lokalt verksted, men de ville selge meg større motor. De påstod at veiv og stempler, var annerledes på en 6 hk, men jeg sa at det har jeg ikke noe tro på.. Sannsynlig er det sperr i forgasser, men verksed ville ikke engang fortelle meg om det var forskjell på forgassere etc.. Gi gass, og kom gjerne med bilde og tilbake melding. Er bare og prøve.. Ingenting galt kan skje. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Har selv en Suzuki DT6 6hk @ 5000k omregninger i følge spec. Går deres 4hk til en lavere omregning? if not, så er det kanskje potensiel for min motor for sperrefjerning også. Sitér dette innlegget Link to post
JNS_77 Svart 17.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 4hk har 4500 omdreininger, 5hk har 5000 og 6hk har 5250. Finner ikke deleliste til DF5, men ser på 6hk at det er ulike dyser og også større innsug. Mulig 5hk er samme motor men uten sperre på gassen. Noen som har DF5 og kan sjekke under lokket? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Hvor høyt turtall kan man ha på en sånn liten totakter? 7000? Sitér dette innlegget Link to post
JNS_77 Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 DF 4/5/6 er firetaktere, og de har visstnok innebygget turtallssperre ved 6000 omdreininger. Vet ikke hvordan det er med totaktere, men sikkert i nærheten av det samme. Sitér dette innlegget Link to post
JNS_77 Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Har vært i kontakt med verksted nå, som sier at det vil gå fint å fjerne sperren og at man da vil få rundt 5000 rpm og ca 5 hester. Det er ulike dyser på motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.