are-a Startet 17.September.2012 Link til dette innlegget Startet 17.September.2012 Hei Jeg har kjøpt båt nå i høst og er derfor sent ute med å finne plass til vinterlagring. Jeg har ikke lyst å ta av masten dette året, men har en solid krybbe. Boblehavn er også greit selv om jeg foretrekker å ta den på land i år. Er det noen som vet om noen bra plass? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Oppegård Båtforening har åpnet for opplag for ikke-medlemmer i år mener jeg. Der er det både mulighet for å ligge på land med masten oppe og boblehavn. Sender deg også mobnummeret til Havnebasen på IM RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Sitrin Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Tips (har hatt båt her før. God service (bom med kortleser)): http://www.180.no/firmavis/15057092604051.htm Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
RSL Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Tips (har hatt båt her før. God service (bom med kortleser)): http://www.180.no/fi...57092604051.htm Helt enig i at det er super service der, men der bestemmer man ikke selv når man skal sjøsette, slik at om man ønsker å komme ut før påske, kan det hende man må vente til en gang i mai feks. Det er mulig dette kan avtales på forhånd. (Når jeg kjøpte svADA, så jeg på to like båter. Jeg valgte den som lå i boblehavn i Frognerkilen, fremfor den som lå hos Jakobsen og som skulle sjøsettes langt senere enn jeg var villig til å vente på) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
loffern Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Jeg har ligget på land i Son med masta på i flere vintre. Der er det nok helt sikkert mulg å få plass selv om du kommer sent. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Var det ikke på Solvik/ Høvik at flere båter veltet med masten på i vinter? ... Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 (redigert) Jeg avtalte det på forhånd så det var ikke noe problem for meg å sette ut tidlig. Utfordringen er at isen går litt sent der Redigert 17.September.2012 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
jandrea Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Jeg har ligget på land i Son med masta på i flere vintre. Der er det nok helt sikkert mulg å få plass selv om du kommer sent. Har lagt der i mange vintre med lasten oppe. Pleier ikke avtale opptak før midten av oktober, med opptak i midten av november. Har gått bra hvert år. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Artekno Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Bra med plasser ledig i boblehavn i Leangbukta - Asker Marina. Nettopp blitt utvidet med nye brygger der, samtidig som markedet deppa litt. Så prisene er faktisk satt ned i forhold til tidligere. Så kan du få heist den på land og spylt den noen dager til våren om du vil. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
are-a Svart 23.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Da ble det boblehavn ved kongen marina i år. Takker for alle gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Da ble det boblehavn ved kongen marina i år. Hva koster det? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
are-a Svart 23.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 3200 kr om jeg husker riktig, med 100 w strøm. Men det er han jeg eier med som bestillte, jeg kan godt spøøre han om du vil. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Vi har fått tilbud på opptak av båten i Oslofjorden innenfor Drøbak (ønsker ikke å henge ut firmaet) Det skal koste 250,- kroner per kvm. + 1000,- for løft og 1000,- for utsett. For vår 33 fots seilbåt blir det 10 000,- Det syns jeg var fryktelig dyrt. Det er et poeng at den ikke blir liggende rett ved E-18, og at isforholdene om våren ikke gjør at du må vente til til langt ute i mai før du kan sette ut. Det er også praktisk at det ikke er så langt unna heimen. Men likevel? Det er vel ca 2,5-3 ganger dyrere enn hva jeg har vært vant til å betale andre steder. Hva synes dere? Skal jeg fortsette å lete, eller har prisene steget så vanvittig de siste årene? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Framtia Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Hva med www.heromarin.no? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Festina Lente IV Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 La båten ligge i boblehavn. Den er bygget for å ligge i vannet, og har det utvilsomt best der. Jeg har de siste 15 årene bruk boblehavn, og ser helt klart at det er en fin måte å ha båten i opplag på, i forhold til alle årene jeg har hatt båtene mine på land. Da er du sikker på at den ikke velter også. Jeg tar opp båten etter 2 - 5 år i sjøen, avhengig av hvor ren bunnen er og bunnstoff igjen (selvpolerende), og hvordan det står til med offeranodene. Jeg tror bestemt Sørfonden innenfor Ulvøya har ledige plasser, både for boblehavn og opplag på land (Sørfondens krybber). Opptak tar de stort sett når du vil. Utsetting foregår også stort sett når du vil, etter at de har startet krana for sesongen. Det gjør de som oftest når isen har gått, om det er is der da. Mange år siden nevneverdig is nå. Men som sagt, boblehavn er best (etter mitt ringe skjønn). Du er bare en telefon vekk fra å finne ut om det er plass. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Mouche Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Hva synes dere? Skal jeg fortsette å lete, eller har prisene steget så vanvittig de siste årene? De "siste årene" er et litt diffust uttrykk, men ikke overrasket over prisen du har fått oppgitt for dette området. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 . Mange år siden nevneverdig is nå. Men som sagt, boblehavn er best (etter mitt ringe skjønn). Enig i at bobler er best for mitt bruk, men å si at det er mange år siden det var nevneverdig is, er vel å ta i. Jeg har hatt båten i boblehavn siden 2008 og har startet sesongen siste helg i mars hver år med unntak av de to siste. Vinteren 2020-2011 gikk jeg på isen fra hvervenbukta til bestemorsstranda allerede 14. desember og isen gjorde det ikke mulig å komme seg ut på fjorden før 8. april. (sist vinter, var det bare to uker man ikke kunne ut av havna her.) Jeg ligger bare en snau km sør fra padda. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 2010... Marinaen i Bunnefjorden setter båter på land med mast gjør de ikke? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Det er da ikke mindre snø på land. Om det er slik at trådstarter overhode ikke har tenkt å se til båten fra oktober til mai, er det kanskje best han setter hele sulamitten bort til andre, men det er ikke slik jeg har skjønt han. Her er et bilde fra februar 2011. det er to tre båter her som ikke har mer enn bomtelt og de klarer seg like bra som oss andre. (svADA helt til høyre med burka) Dette var den desidert kaldeste og mest snørike vinteren som jeg har hatt båt ute. Noen hundre meter innover i landet, er det langt mer snø. På denne tiden, kunne jeg gått på ski eller bena bort til padda... (som forøvrig skal ha 3600,- for et 24-timersløft av min 34-foter. jeg betaler 2200 for boblehavn + strøm(10amps kurs med egen måler)) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 RSL, ligger båtene på bildet i boblehavn? Ser ut til at isen slutter helt til skuteiden. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 ligger i forrige versjonen vår av boblehavn ja. Ikke lett å se på bildet, men det er et par cm mellom vann og is på hver båt. Det var vann og ikke luftbobler som ble brukt den vinteren. I fjor vinter gikk vi over til luftbobler, men vinteren ble på langt nær så hard, så det er ikke sikkert hvor stor forskjellen er, før vi har like streng vinter som 2010/2011 RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 (redigert) her et bilde som er tatt samme dagen, men rett foran svADA. jeg står på 70cm is og tar bildet Redigert 24.September.2012 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 (redigert) Samme båthavn, samme måned året etter men tatt i en litt annen vinkel. Drømmevinter for oss som bor her sørpå og som vil seile så mange dager som mulig vinteren igjennom. (denne helgen seilte jeg til oscarborg) Redigert 24.September.2012 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Spesialsydd kappe? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Ja, den fulgte med båten. Sydd av Gran. To deler som veier helvetes masse. Den henger så langt ned over kanten at jeg egentlig ikke trenger kanner for å holde den nede. Det er til og med sydd lommer til lanternene foran. Super sak, men et helvete å få på alene, Tror den kostet over 30 båtpenger en gang i tiden. For å si det rett ut, ville jeg ikke brukt så mye penger på det, men den er kjekk å ha når man bor i båten store deler av vinteren og jeg tror jeg sparer en del i støm på å være pakket inn såpass. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.