Jump to content

Vinterlagring til seilbåt med mast, indre oslofjorden

are-a

Recommended Posts

Ja, RSL, der ser du hvor dårlig husken er. Jeg har vel kanskje koblet det med når på våren jeg har hatt lyst til å ta båten ut. Det har aldri vært problem de siste årene. I vår tok jeg første turen medio mars uten problem.

Men, det er klart at dette er forskjellig fra år til år. Jeg har hatt båt i Padda siden 1979 eller 80, og som regel har det ikke vært problemer med å få båten ut. En vår imidlertid gikk ikke isen før første halvdel av mai, ganske nær midten. Det er det meste jeg har opplevd. Sørfonden, og mange med han, var ganske fortvilet.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...