Bjørkski Startet 17.September.2012 Del på Facebook Startet 17.September.2012 Jeg har en Nexus autopilot i min 30 fod, 3,2 tonn, seilbåt og sliter med å få kalibrert piloten rett. Piloten "vingler" og er treg i bevegelsene og ikke så rask som SPXen i min forrige båt. Jeg leser i manualen at luft i den hydrauliske sylinder kan være en feilkilde. Noen som har erfaring med denne autopilot? Bjørkski2 Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 17.September.2012 Del på Facebook Svart 17.September.2012 Vet at en ny måtte byttes i en First 35 pga luft i sylinderen. Den nye var litt bedre, men den imponerte ikke i forhold til mitte b&g oppsett. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 18.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2012 I dag gjorde jeg en ny auto-kalibrering under fine forhold, dvs svak vind og flat vann. Etterpå fungerte piloten bra også i vind-mode selv om slagene gikk meget langsomt når jeg brukte auto-tack funksjonen. Noen timer senere, etter og ha seilt uten pilot, gikk jeg for motor, og da vinglet piloten ca 15-20 grade til hver side av den satte kurs på piloten. Gode forslag til mulig feil og evt løsning mottas med takk.. NB! Jeg har sendt mail til Nexus men har ikke fått svar ennå. De har tidligere været flinke med servicen så jeg regner med og høre fra dem snart. Bjørkski2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.